Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Proměny…

……příjemné, smutné či veselé, akční a plné emocí, …. černobílé i barevné….kreativní , bláznivé?  S inspirací a intuicí, tolerancí a pochopením. Život je sled přítomných okamžiků.

Život je příliš důležitý, než aby se bral vážně…! Život je příliš krátký na to, aby se nebral vážně. Je plný proměn.

Jednu, naprosto bláznivou jsme si kdysi s kamarádkou nadělily k narozeninám. Máme je společně, v rozmezí několika dnů. Takže to byly proměny čtyřicátnic. Tak nějak jsme si obě přály, něco ve stylu padesátých let. Líčení, česání, vizážistka a konečné focení. Hrozně moc jsme se na to obě těšily, obě jsme stejně bláznivě praštěné. Někde jsem četla, že blázen je bohem inspirovaný, s velkými nápady a nadáním. Je podnikavý a snadno se nadchne pro nové projekty. Bláznivé projekty.

 

Dřív:

 

Ráno mě Jana nabírá autem před mým domem. Než se můžu posadit, musí Jana uklidit sedadlo spolujezdce. Po zemi se jí válí špinavé součástky. Klidně bych  věřila, že je možné, že někde v autě i chybí. Jana totiž kontrolky v autě neřeší. Řeší jen to, kdy auto jede a kdy ne. Na dotaz, co je to za díl auta, který mám pod nohama, kroutí hlavou.

„Jak to mám vědět?“

„Tak proč to nevyhodíš?“

Po chvíli si sama odpovídám.

„Raději ne, viď?“

Co když ho někde cestou ještě použijeme. Nutím Janu zastavit na čerpací stanici. Nutně potřebuji ranní kávu, ale hlavně vím, že Jana musí dotankovat.  Nevěřím totiž, že funguje kontrolka na nádrž. Přesně, dozvídám se.

„Nefunguje!“

 Jana tankuje a já odcházím do obchodu. Když se mi otevřou dveře, zarážím se.  Otáčím se k Janě.

„Já tam jít nemůžu!“ volám na ni.

Zase tolik jsem nekřičela, i tak Janě vypadává tankovací pistole z ruky. Sbírá ji ze země a vrací zpět do auta.

„Proč, proboha?“ bojuje s tankovací pistolí.

„Nejsem namalovaná!“

Jana se na mě nestíhá podívat, za to pán u vedlejšího stojanu se na mě otáčí. Nevěřícně otáčí.

„A to jako nebudeme mít kvůli tomu ranní kafe, jo?“ Rozčiluje se Jana a zavírá už nádrž svého auta.

„Chápeš to?“ snažím se jí vysvětlit situaci.

„ Jezdím sem běžně, v týdnu, oblečená do banky a hlavně nalíčenááá. Což je v mém věku už dost podstatný!“

„ Potkávám tu denně spoustu známých.“ dodávám

„Aha!“ Jana mě chápe. Řekla bych, že naprosto. Jedeme nenalíčené a skoro neučesané. Vizážistka nám vše zakázala.

„Měly jsme tankovat někde jinde. Někde mimo naše město!“ tiše dodávám.

 Potkávám se se stále nechápajícím pohledem pána, který již také dotankoval. Toho zase chápu já.  Zdá se, že nemůže uvěřit naší konverzaci. Jak by taky mohl, že? Je to muž.  Možná nemůže uvěřit, ale nabízí a s úsměvem, že nám kávu zakoupí. Že nás na ni,  za to ranní zpestření jeho návštěvy této čerpačky,  zve. Jana jde zaplatit naftu a pán od vedle nese dva kelímky s kávou. Svými nenamalovanými ksichtíky- zdatných čtyřicátnic čarujeme nevinné, rádoby srdečně vděčné úsměvy. 

\Odjíždíme.

Obě se stačíme v autě kávou polít, ale nikoho známého nepotkáváme a na focení přijíždíme dokonce o celou hodinu dřív. Asi, proto, jak jsme natěšené. Začíná pršet, máme fotit venku. Stále se těšíme.  Líčí nás, češou nás, oblékají nás a fotíme.  Fotíme v dešti na náměstí v Lounech. Je zima na kozačky, svetr a kožich. Fotíme v krásných letních šatičkách padesátých let, fotíme na náměstí s deštníkem alá Zuzana Norisová a Rebelové. Z aut, která projíždí lounským náměstím, vykukují zvídavé hlavičky a hledají filmové hvězdy. Náš štáb se skládá z osvětlovače, vizážistky, stylistky a fotografky. Ta hvězda jsem já. Jana je zabalená v dece a čeká na svoje focení. Řežeme se smíchy, klepe se zimou a syčíme sýýýr.  Večer se vracíme domů. Stále prší. Jsme krásné, proměněné, nalíčené a načesané…krásně zmrzlé.

Říkám Janě: „Teď Jani, teď zastav na každé čerpací stanici – teď už jsme namalované – dáme si kávu!“

 

Trošku jinou proměnu jsem zažila před pár dny. Ta už tak veselá není.

 

Teď:

 

 Miluji hezké prostředí. Nemusí být honosné, třpytit se. Vždycky si říkám, že důležitý ten člověk, který za něco stoji, než ten, kdo si dovoluje jen „věci“, které to něco stojí. A tak jsem si našla, kousek za Ústím, naprosto úžasnou kavárničku. Stylovou, krásně upravenou, čistou a s velmi příjemnou majitelkou. Srdeční záležitost. Okamžitě zapracoval první dojem. Celou kavárnu si paní majitelka vymazlila – sama- , žádný architekt, žádný vizážista. Stačilo navštívit pár obchůdku v province stylu a mít dobrý vkus. Bylo vidět, že tvořila s láskou. A její dítě tomu naprosto odpovídalo – kavárna v tomto stylu byla na světě. Dýchala. Neodolala jsem a jedno ze svých čtení pro své kamarádky a jejich kamarádky, jsem měla právě zde. Nelitovala jsem. Pár akcí – výstavy obrazů, prodejní módní přehlídky, naprosto úžasně zapadly do této krásné a vkusné kavárny. Prostředí pro přátelská setkání, pracovní schůzky, akce.  Jana se tam naučila připravovat v klidu podklady před schůzkou s klientem. Internet -  samozřejmostí. Před týdnem jsme se domlouvali s kolegou na kávě a právě padl typ na tuto kavárnu. S paní majitelkou se z nás po pár schůzkách staly přítelkyně a tak jsem jí moc fandila. Ráda jsem se k ní vracela a nevěřila tomu, když mi říkala se slzy v očích, že kavárnu bude muset zavřít. Tlak města je prý velký. Nevěřila jsem. Na tak krásnou kavárnu by mělo být město přece pyšné? Svým způsobem ji třeba i podpořit. Finance nemám zrovna na mysli. Jen mě zabolelo její vyprávění, jaký je tlak na to, aby neprosperovala. A teď. Bylo krásně, venku už měla být i zahrádka a na vynikající kávu od paní majitelky jsme se s kolegou moc těšili. Proměna rovná se v tomto případě zděšení. Oba stojíme před naší kavárnou, která už tam není. Velký nápis, který zakrýval kavárnu CAFÉ-BELLES ROSES, byl HERNA – BAR. Tak s touto proměnou už je možná město spokojeno.

Ano, jsem tak trošku blázen. Jsem si vědoma, toho, že dělám chyby, umím reagovat na kritiku šprýmem. Mám smysl pro humor a sebeironii, Dokážu udělat z tragédie komedii, ale ne z každé. Nadhled a klid přeji do nadcházejícího pracovního týdne všem.

Život je natolik krátký, abychom upadali do stereotypu. Poznávejme nová místa, nové lidi, zkoušejme nové věci.

P.S.

Milá Lenko, neztrácej hlavu a plň si své sny dále, ať jsou jakékoliv.

 

Autor: Alice Kopřivová | neděle 29.5.2016 18:06 | karma článku: 12,14 | přečteno: 310x
  • Další články autora

Alice Kopřivová

Až i vás posere pták!

Když tě potká ptačí nehoda, ...no prostě tě posere pták, říká se, že to přináší štěstí, tak něco podobného potkalo dnes i mě. Navíc, pták si nevybírá a já dnes taky úplně ne!

26.1.2024 v 21:37 | Karma: 18,77 | Přečteno: 508x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Co nám vadí při létání?

....a tak toho je celkem hodně, ne? Včera jsem v rádiu poslouchala zajímavou topku deseti věcí, které nás obtěžují v letadle, zbystřila jsem a občas se fakt bavila....

20.10.2023 v 14:46 | Karma: 20,19 | Přečteno: 546x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Marně hledám - cokoliv!

Někdo hledá smysl života, já klíče, mobil nebo brýle. Pro co jdu do ledničky? Ptám se, když ji otevírám. Přemítám hrůzou v autě, co ta žehlička. Znáte to?

27.9.2023 v 13:05 | Karma: 14,31 | Přečteno: 366x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Adrenalin - útok nebo útěk!

Adrenalin je základním hormonem stresové situace.Vyznačuje se zúžením periferních cév, urychlením srdeční činnosti, rozšířením zornic a aktivací potních žláz. A tohle všechno já běžně znám a mám.

6.8.2023 v 18:46 | Karma: 10,88 | Přečteno: 290x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Řeklo by se, zuby – nehty…

..žádná politika, žádný americký triller, žádná česká komedie ani italská detektivka, horor už vůbec ne, jen obyčejný příběh, tak jak jsem to nechtěla.

19.7.2023 v 19:13 | Karma: 16,93 | Přečteno: 440x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

  • Počet článků 97
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1209x
Úsměvy, ale  i smutné chvilky k zamyšlení, příběhy, které nás naplňují a učí žít. Jsem ráda obklopena lidmi, kteří mi život zpestřují, jsem jim za to vděčna. Od mládí jsem si psala deník, skoro deset let. Možná i proto jsem už tehdy brala život až moc vážně. Zůstalo mi to dodnes, všechno až moc detailně řeším,  i když to stejně neovlivním. Každopádně to má i svá pozitiva, snažím se celý život absolutně vychutnat a naplno prožít každou minutu, jako kdybych stále vnímala nenávratnost času. Všem kteří se se svými příběhy v mých knihách objevují upřímně děkuji. Něco úžasného – lidské osudy jsou velmi často sobě tak podobné, nevyzpytatelné a velmi barvité, já  jim jen   trošku  pomáhám, když o nich píši  – kořením je. Příběhy  chaotické, vtipné, někdy strhující. To zbožňuji. Záznamy  života „MEA CULPA“, příběhy které mi dávají šanci psát.“A o tom to vše je!“

V roce 2010 jsem vydala knížku "Povidání pro kamarádky". V roce 2015 nakladatelství Jota vydalo moji druhou kníhu "Nejsem namalovaná".

Seznam rubrik