Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je to o důvěře.

Zákazník, náš pán! Řekli si v supermarketu a naprosto skvěle odbourali můj stres z front u pokladny, vykládání a nakládání zboží na pás. Dokonce průběžně vím, za kolik mám už v košíku. Ale?  

Nezapláče obchodník nad svoji důvěrou?

Párkrát jsem si všimla, když jsem večer profrčela galerkou Globusu, že u informací vznikl nový prostor, kde jsou vystavené jakési skenery. Na vozících pro změnu přibyly jakési držáky. Kabelka na tom nedržela a můj sepsaný nákup se na to přilepit taky nedal. Ksakru, na co to je ? Souvislost těchto dvou věcí jsem si dohromady zatím nedávala. Párkrát jsem se málem vybourala, když jsem se snažila na billboardech dočíst do konce – o čem tahle nová služba vlastně je. Velké obrázky, text v reklamních bodech a já opět nic nevěděla. Při nákupu s manželem jsem informace jen mlsně objížděla vozíkem.

„To si vyřiď beze mě!“

Tečka! Vždycky, když jdu při nákupu do něčeho, co vyžaduje čas a třeba i nervy, musím bez něj. Párkrát jsme totiž časově uvízli, blokovali lidi, utvořili frontu, přivedli obsluhu do trapných situací. Můj muž se tedy rozhodl, že u  toho asistovat nechce.

A tak, včera jsem jela opět večer po práci na nákup. Na informacích jsem konečně zastavila. Vyplnila příslušný dotazník a vyfasovala konečně kartu. No jo, ale co s ní ? Hloupě jsem se tedy dotazovala na postup mého nového nákupního systému. Po vysvětlení jsem zůstala nevěřícně stát. Držela jsem tu  kartu v ruce, dívala se na ni a na obsluhu a stále nechápala. Globus věří, že to, co si nakoupím  do vozíku opravdu skenerem projedu? Věří nám všem?

„ Ano, je to o důvěře!“ usmála se na mě paní z informací.

„To je krásné!“ vřele jsem se usmála na ni i já. A v duchu mě napadlo, důvěra jen do první velké invetury   Globusu.

Ať mi moji spoluobčané odpustí, já opravdu před takovouto důvěrou smekám.

„Děláme namátkové kontroly!“ volala za mnou ještě paní z informací.

Došla jsem si tedy pro „už svůj“ první skener, zaktivovala ho  a rozjela se zvesela do prodejny. Připadala jsem si strašně důležitá. Víc, než  bych nakupovala, kontrolovala jsem vozíky ostatních. Byla jsem „in“ při každém pípnutí a vložení svého zboží do vozíku. Na displeji, který svítí, mi zůstává každé zboží v názvu s cenou. Jak krásné. Takže během nákupu stále vím, kolik jsem už utratila.

„Jé!“ radovala jsem se z každého nového pípnutí a litovala, že jedu zrovna dnes jen pro pár kousků zboží.

„Počkejte v pátek, až pojedu na velký nákup!“

Dojela jsem do finále, tj. k pokladnám. Pohrdavě jsem minula táhlé fronty u pokladen s obsluhou a s pásy a zastavila až u prázdných – samoobslužných. Jenže, co teď? Jela jsem vozíkem tam a zpět a nepochopila. Znovu. Ksakru, někde tu věcičku musím vrátit a zaplatit. Obsluha ve složení tří dam – asi ty, co mají dělat namátkové kontroly, zda mám ve skeneru opravdu vše, co ve vozíku, byly ve velkém babském zápalu povídání. Začala jsem tedy volat o pomoc.

„Haló!“ mávám na ně .

„Už máte zaplaceno?“

„Ne!“

„Tak až si nakoupíte, tak se sem vraťte!“

„Já mám nakoupeno!“

„A už máte zaplaceno?“

„Ne!“

„Tak co potřebujete?“

Chvíli mi trvalo, než jsem paní z obchodu vysvětlila, že potřebuji „zaplatit“, ale neznám cestu. To, že bych přes diskuzní forum tří žen  projela minimálně třikrát bez placení, je také o důvěře. Nebo o drzosti? Netrpělivosti ? / veselý smajlík

„Musíte skener přiložit před samoobslužnými pokladnami k totemu  na odečtení celého nákupu!“

Super, došlo tedy na to , že platím,  aniž bych cokoliv už musela vyndat z vozíku!

„Pak už se jen přejděte  k pokladně, kde přiložíte platební  kartu a pípnete! Ehm zaplatíte!“

Pokračuje paní z obsluhy.

A tak jsem pípla kartou, podle instrukcí. A super!

Dnes jsem namátkovou kontrolu  neměla. Doufám, že až pojedu na velký víkendový nákup v pátek, kontroly se konečně dočkám. / opět veselý smajlík/

Důvěřuj, ale prověřuj!

 

 

 

 

 

Autor: Alice Kopřivová | středa 7.9.2016 20:05 | karma článku: 18,70 | přečteno: 965x
  • Další články autora

Alice Kopřivová

Až i vás posere pták!

Když tě potká ptačí nehoda, ...no prostě tě posere pták, říká se, že to přináší štěstí, tak něco podobného potkalo dnes i mě. Navíc, pták si nevybírá a já dnes taky úplně ne!

26.1.2024 v 21:37 | Karma: 18,77 | Přečteno: 503x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Co nám vadí při létání?

....a tak toho je celkem hodně, ne? Včera jsem v rádiu poslouchala zajímavou topku deseti věcí, které nás obtěžují v letadle, zbystřila jsem a občas se fakt bavila....

20.10.2023 v 14:46 | Karma: 20,19 | Přečteno: 545x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Marně hledám - cokoliv!

Někdo hledá smysl života, já klíče, mobil nebo brýle. Pro co jdu do ledničky? Ptám se, když ji otevírám. Přemítám hrůzou v autě, co ta žehlička. Znáte to?

27.9.2023 v 13:05 | Karma: 14,31 | Přečteno: 366x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Adrenalin - útok nebo útěk!

Adrenalin je základním hormonem stresové situace.Vyznačuje se zúžením periferních cév, urychlením srdeční činnosti, rozšířením zornic a aktivací potních žláz. A tohle všechno já běžně znám a mám.

6.8.2023 v 18:46 | Karma: 10,88 | Přečteno: 290x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Řeklo by se, zuby – nehty…

..žádná politika, žádný americký triller, žádná česká komedie ani italská detektivka, horor už vůbec ne, jen obyčejný příběh, tak jak jsem to nechtěla.

19.7.2023 v 19:13 | Karma: 16,93 | Přečteno: 439x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Sedačka.....

...... obyčejný gauč, pohovka, otoman, kanape, no prostě to, na čem se většinou v pokojích sedí, nudná věc, o které jsem si do dneška myslela, že se nedá napsat dost dobrý blog.

24.2.2023 v 18:31 | Karma: 16,09 | Přečteno: 511x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Den zavřených dveří...

....s klikou, koulí, dveří lítacích a šoupacích, prostě těch, o kterých se dají psát příběhy........

12.1.2023 v 20:44 | Karma: 16,21 | Přečteno: 322x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Bombarďáky Bridget Jonesové!

Chápající ženy, překvapení muži! Chápající ženy, ví co se kvůli parádě musí vydržet, překvapení muži pochopí, co vše dokážeme pro parádu udělat!

8.9.2022 v 10:47 | Karma: 23,81 | Přečteno: 707x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Klíště, piha a čokoláda

Určitě to znáte taky, drhnete flek na novém, pestrobarevném prostírání a pak zjistíte, že ten bílý puntík je jen barevný design a je součástí vašeho servírovacího „outfitu“.

4.8.2022 v 18:29 | Karma: 17,84 | Přečteno: 454x | Diskuse| Osobní

Alice Kopřivová

Jak se máma svlékala před Švédy!

Ona prostě miluje opalování, a to tak, že se z toho stala její droga. Teď už vím, že nebezpečná nejen pro ni, ale v ohrožení i pro ostatní! A to fakt nekecám. Rozplácne se kdekoli a jakkoliv! A to taky fakt nekecám.

31.7.2022 v 19:40 | Karma: 37,66 | Přečteno: 11203x | Diskuse| Osobní

Alice Kopřivová

Leť si, leť!

Každý někam lítá , tedy pokud stíhá ten správný let. Fajn je, že to jde, že to leti. Já si po svých lítám "furt", letadlem občas.

4.7.2022 v 0:46 | Karma: 11,71 | Přečteno: 374x | Diskuse| Osobní

Alice Kopřivová

Karpály

Po své babičce jsem toho zdědila fakt dost! Velký srdce, velký emoce, elán a zbrklost. Drobné prsty, pár chlupů na bradě.

19.3.2022 v 10:02 | Karma: 17,23 | Přečteno: 694x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Povídání v posteli

...pokud čekáte erotické vyprávění, přepněte na jiný kanál, ...pokud vám stačí láska, prosím, zůstaňte!

14.2.2022 v 18:08 | Karma: 17,30 | Přečteno: 534x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Jak jsem šla na Karla….

Od čtyř a úplně vyprodáno? Nikdy jsem nebyla na odpoledním promítání českého filmu, abych dva dny předtím brala poslední lístky a po filmu stála deset minut frontu na čůrání.

17.10.2021 v 11:21 | Karma: 33,63 | Přečteno: 4005x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Dnes je rovno Dovolené!

.... dovolená na ranní oběhnutí lékařů. Nakonec ale nikam nejdu. Mám dovolenou a nechce se mi vstávat. Takže důvod, proč si beru dovolenou je pryč.

6.10.2021 v 22:18 | Karma: 13,52 | Přečteno: 382x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Viva Victoria

Victoria znamená vítězství. Omlouvám se pánové, ale tento blog bude směřovat spíš k ženám. Před měsícem jsem si objednala luxusní podprsenku.

6.10.2021 v 21:05 | Karma: 13,37 | Přečteno: 447x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

A zelený mužík zatleskal.

Před pár dny se mi svěřila známá, že si na zahradu pořídila kameninového vodníka. Decentně jsem se usmála a diplomaticky ji pochválila. V duchu jsem si říkala, že tohle já nikdy.

15.7.2021 v 15:56 | Karma: 22,25 | Přečteno: 703x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Promočená promoce!

Když si pyšná matka prozpěvuje po ránu v koupelně Gaudeamus Igitur. když už týden loví ve skříni vhodný kostým a když vážení hábilisové jsou fakt vážení - je tu prostě poslední týden v červnu a ten je ve znamení státnic a promocí.

24.6.2021 v 18:26 | Karma: 16,88 | Přečteno: 577x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Tak jsem ho našla.

...ano, našla. Ztratila, upálila, vyvařila a utopila. Přesný sled je možná pomotaný, ale i tak, doba covid přináší spoustu změn, třeba dnes se mi rozlepily boty. Taky utopit, vyvařit a spálit?

18.4.2021 v 12:44 | Karma: 15,20 | Přečteno: 420x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Co si trochu zařvat!

Ne, nebojte se, ne bolestí, ne bezmocí. Prostě je teď třeba zrovna ten správný čas na to, se vykřičet. Někdy je to terapie, někdy je to jen puštění žilou emocí, někdy to může, ...a trochu pomůže. Zařvat si!

4.3.2021 v 21:42 | Karma: 11,45 | Přečteno: 375x | Diskuse| Ona
  • Počet článků 97
  • Celková karma 18,77
  • Průměrná čtenost 1209x
Úsměvy, ale  i smutné chvilky k zamyšlení, příběhy, které nás naplňují a učí žít. Jsem ráda obklopena lidmi, kteří mi život zpestřují, jsem jim za to vděčna. Od mládí jsem si psala deník, skoro deset let. Možná i proto jsem už tehdy brala život až moc vážně. Zůstalo mi to dodnes, všechno až moc detailně řeším,  i když to stejně neovlivním. Každopádně to má i svá pozitiva, snažím se celý život absolutně vychutnat a naplno prožít každou minutu, jako kdybych stále vnímala nenávratnost času. Všem kteří se se svými příběhy v mých knihách objevují upřímně děkuji. Něco úžasného – lidské osudy jsou velmi často sobě tak podobné, nevyzpytatelné a velmi barvité, já  jim jen   trošku  pomáhám, když o nich píši  – kořením je. Příběhy  chaotické, vtipné, někdy strhující. To zbožňuji. Záznamy  života „MEA CULPA“, příběhy které mi dávají šanci psát.“A o tom to vše je!“

V roce 2010 jsem vydala knížku "Povidání pro kamarádky". V roce 2015 nakladatelství Jota vydalo moji druhou kníhu "Nejsem namalovaná".

Seznam rubrik