Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Moribundus neboli viróza obecná...

…..onemocnění z pohádky Dařbuján a Pandrhola, nebo také Princezna Solimánská . Slovo moribundus je latinského původu a znamená umírající, umíraje, smrtelný, zní to děsivě. Od mala při bolení v krku – mám já svůj moribundus

Je pátek, …. pátek večer , děsnej chaos s balením - mám odjet se synem a jeho přítelkyní  do Krkonoš za svým  mužem. Jako vždy, jdu z práce o hodinu později, začíná se stmívat a my řešíme dilema. Syn už tři dny bojuje se svým  moribundusem. Nakonec se  mi podaří přesvědčit ho, aby léčil moribundus doma, místo na horách. Souhlasí. Souhlasí i jeho přítelkyně a moribundus.

Odjíždím tedy sama. Je osm večer, 225 kilometrů před sebou. Těším se, že si odpočinu. Jsem unavená. Nová práce, nové systémy, aplikace – ne-aplikace, noví lidé a těžká hlava, kterou si chci na horách stoprocentně vyčistit. Ještě rychle tankuji , kupuji si na cestu kávůůů a jedůůů.

Před jedenáctou mě vítá Pec pod Sněžkou.

Druhý den  si s manželem větráme hlavy společně, je úžasné podzimní počasí, jako dělané na toulání po horách. Opouští mě všechny starosti, konečně se uvolňuji a stres posílám expres domů. Tady ho už rozhodně nechci!  Jenže,  v sobotu večer mám pocit, že mě trošku, lehce začíná bolet v krku. No, rozhodně si nenechám zkazit víkendovou siestu, říkám si. Ordinuji si saunu a medvědí mléko. Manžel do mě leje už druhý hrnek a já pěkně vypečená ze sauny se po pořádné dávce rumu začínám potit. Ulehám.

V neděli odpoledne odjíždíme domů. Škoda, vůbec se mi nechce zpátky do hektického kolotoče města a práce. Teče mi z nosu a já na cestu domů lovím z báglu čepici. Paradox je, že jsem sem jela s hlavou, plnou starostí, teď odjíždím s hlavou plnou rýmy. Co je lepší? Přecpaný mozek nebo ucpané dutiny? Nepropadám panice. To dám, to budou maximálně dva dny v čepici a s medvědím mlékem. A  bude „zase oukej“.

Není! Doma je syn už celkem v pohodě. Já přivážím z hor další várku prádla na praní a další moribundus. Ne, hory za něj stoprocentně nemůžou, to jsem si prostě přitáhla z města já!. Nenechám na krásu podzimních hor dopustit. Žádné nachlazení – městská epidemie. Ulehám.

„Oukej“ není ani další den. Řekla bych, že už nevěřím, že do dám jen s medvědím mlékem a čepicí. Cestou do práce vybílím lékárnu a bohužel nejsem jediná, postižená epidemií! Při poledním obědě s kolegyněmi už nevím, co jím. Baštím polystyrén? Holky omlouvám se! Nechci vás taky nakazit! Do pěti dodělávám všechny potřebné věci, izolovaná ve své kanceláři. Uvažuji  už i o variantě, že si  do nosních dírek narvu tampony. /Běsnící smajlík...Omlouvám se, ale neodpustím si představu dokonalého ohozu a dvou šňůrek, visících z mých nosních dírek v mé kanceláří. Jen zaťukat a...otevřít dveře!! Nos už mám jako baterku, kape mi z něj, jak ze špatně utaženého kohoutku. Začínají mě opouštět i hlasivky. Mutuji? Jdu domů. Ulehám.

Ráno se budím ne-budím, nemluvím, šeptám. Šeptem ruším všechny schůzky dne a šeptem se domlouvám se šéfem, že rozhodně nechci marodit a že se dám během dvou dnů do pořádku , ať mi povolí home-ofice. Povoluje. Super! Balím se do šátků.  Desigual  na krk, do šátku Calvina Kleina hlavu.  Zhrozím se pohledu v koupelně… do zrcadla. Celou noc jsem se napařovala, v dvouhodinových intervalech jsem v kuchyni pod ručníkem objímala vařící hrnec a lapala po dechu v bylinkovém oparu. Ráno tomu odpovídá můj účes. Pominu nateklé oči a stále rudý nos. A teď  - přišel Tibet. Ale je mi fajn, hřeje mě krk a hlavně mi dělá dobře perfektně utažený šátek na hlavě, zralá a nachcípaná Tibeťanka. /haha! Přesně taková, jakou vídáme v cestopisných dokumentech. Ušmudlaná,  sedící někde v údolí pod Himalájemi a pase ovce. Super. Za hodinu máme webkonferenci!

Zapínám si počítač a i když mi je fakt blbě, připojuji se na webku.  Pečlivě si kontroluji, abych omylem nezapnula i kameru. To potěšení svým kolegům, novým kolegům, kteří mě ještě až tak neznají nedopřeji. Co si ovšem  zapomenu zkontrolovat je mikrofon. A tak mi kolegové, kteří mě znají, ví, že jsem nemocná, začínají volat, psát smsky! Nečtu, nezvedám – zvuk na mobilu mám totiž poctivě před konferencí vypnutý. Až když to jeden z kolegů nevydrží, zapne si také mikrofon a dost hustě mě napomene: „Kopřivová, vypni si mikrofon, kdo má poslouchat to tvoje smrkání!“

Stydím se, vypínám se .

Další den opět ruším schůzky. Je mi jasný, že se z toho příští týden zblázním. Stále ještě nejsem schopna, změnit se z Tibeťanky na cokoliv, co připomíná evropskou, civilizovanou ženu. Moribundus mi dává pěkně zabrat. No tak snad zítra! Posouvám  rádoby - zlepšení svého stavu, ze dne na den. Vůbec se mi totiž nechce zalehnout úplně. Ne, ještě neumírám.   A tak počítač, respektive, dva počítače mám v posteli, mobil, respektive dva mobily mám v posteli. Diář, spoustu dokumentace – mám v posteli. ...

A jejda, mezi papíry  spokojeně oddychuje moje čuba. Chrápe. A vůbec jí nevadí, že vypadám tak příšerně...mezi  zásobami z lékárny a spoustou posmrkaných kapesníků….omlouvám se / nemocný smajlík

Takto bohužel funguji i třetí i čtvrtý den….i pátý.

Trošku propadám hysterii, protože další týden už mám domluvené čtení….to už z home-ofice nedám.

Je to dobrý, v pátek sundávám tibetský turban. Krček ještě zábal snese. Jen mám večer pocit, že moribundus postihl i zbytek naší země. Je to vůbec možný?  Tibetský turban jsem ráno rozmotala,...a je mi smutno….z toho, co se děje v hradním sále, z toho, co se děle v podhradí. Je 28.října…

Je sobota, sobota ráno, už dvakrát kýchnul i můj pes.....

Autor: Alice Kopřivová | pondělí 31.10.2016 0:28 | karma článku: 23,19 | přečteno: 17211x
  • Další články autora

Alice Kopřivová

Až i vás posere pták!

Když tě potká ptačí nehoda, ...no prostě tě posere pták, říká se, že to přináší štěstí, tak něco podobného potkalo dnes i mě. Navíc, pták si nevybírá a já dnes taky úplně ne!

26.1.2024 v 21:37 | Karma: 18,77 | Přečteno: 507x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Co nám vadí při létání?

....a tak toho je celkem hodně, ne? Včera jsem v rádiu poslouchala zajímavou topku deseti věcí, které nás obtěžují v letadle, zbystřila jsem a občas se fakt bavila....

20.10.2023 v 14:46 | Karma: 20,19 | Přečteno: 546x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Marně hledám - cokoliv!

Někdo hledá smysl života, já klíče, mobil nebo brýle. Pro co jdu do ledničky? Ptám se, když ji otevírám. Přemítám hrůzou v autě, co ta žehlička. Znáte to?

27.9.2023 v 13:05 | Karma: 14,31 | Přečteno: 366x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Adrenalin - útok nebo útěk!

Adrenalin je základním hormonem stresové situace.Vyznačuje se zúžením periferních cév, urychlením srdeční činnosti, rozšířením zornic a aktivací potních žláz. A tohle všechno já běžně znám a mám.

6.8.2023 v 18:46 | Karma: 10,88 | Přečteno: 290x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Řeklo by se, zuby – nehty…

..žádná politika, žádný americký triller, žádná česká komedie ani italská detektivka, horor už vůbec ne, jen obyčejný příběh, tak jak jsem to nechtěla.

19.7.2023 v 19:13 | Karma: 16,93 | Přečteno: 440x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 97
  • Celková karma 18,77
  • Průměrná čtenost 1209x
Úsměvy, ale  i smutné chvilky k zamyšlení, příběhy, které nás naplňují a učí žít. Jsem ráda obklopena lidmi, kteří mi život zpestřují, jsem jim za to vděčna. Od mládí jsem si psala deník, skoro deset let. Možná i proto jsem už tehdy brala život až moc vážně. Zůstalo mi to dodnes, všechno až moc detailně řeším,  i když to stejně neovlivním. Každopádně to má i svá pozitiva, snažím se celý život absolutně vychutnat a naplno prožít každou minutu, jako kdybych stále vnímala nenávratnost času. Všem kteří se se svými příběhy v mých knihách objevují upřímně děkuji. Něco úžasného – lidské osudy jsou velmi často sobě tak podobné, nevyzpytatelné a velmi barvité, já  jim jen   trošku  pomáhám, když o nich píši  – kořením je. Příběhy  chaotické, vtipné, někdy strhující. To zbožňuji. Záznamy  života „MEA CULPA“, příběhy které mi dávají šanci psát.“A o tom to vše je!“

V roce 2010 jsem vydala knížku "Povidání pro kamarádky". V roce 2015 nakladatelství Jota vydalo moji druhou kníhu "Nejsem namalovaná".

Seznam rubrik