Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pospíchej pomalu…

…říká mi stále můj muž. Neříkala mi to ani maminka, ani babička. "Zmatkařství" máme totiž v genech. V genech mám i velkou dávku akčnosti, ta bohužel ani s věkem nestárne.

 V září jsem nastoupila do nové firmy. Rozhodla jsem se, že začnu hned od začátku „bez“. Bez zmatků, bez zbytečné akčnosti – prostě z rozvahou. Zapíšu se jako vnímavá, přemýšlivá dáma, která každou větu, kterou vypustí z úst – projede nejdříve minimálně třikrát mozkovým centrem. Všichni v okolí se mi smějou – že to prý nejde.

„A o čem pak budeš psát?“

Minimálně do deseti ... myslím  počítat, než něco udělám, řeknu! Říkám si! Rozhodnu se!

Odprezentovala jsem se celkem dobře. Sebekontrola v Praze na centrále vyšla !

Oukej!

Oukej trvá měsíc!

„Žádný vylitý kafe ve služebním autě či na poradě. Žádný pád. Žádný totální výlev mých emocí v rámci porad. Nemístní poznámka.  Titulování absolutně jiné osoby jiným jménem. Přilepená žvýkačka na hrnečku s kávou při jednání s nadřízeným….“

Zatím fakt nic!!!

Do pondělí!!!

V pondělí večer si v poklidu rodinné pohody pracuji na počítači. No,  večer, táhne asi tak na jedenáctou a já v  obývacím pokoji, abych to upřesnila – vypisuji knihu jízd. Ještě upřesňuji – že vedle mě sedí manžel a dívá se na televizi. Chápu ho. Divně se divá a vysvětluje mi, že to fakt už NE. To klepání prstíky do klávesnice  už fakt nedává. Dobrá, balím se a stěhuji se do kuchyně. Přenáším si svoji večerní kávu a „psst“ pracuji ještě – svoji dvojku vína. Abych si večerní atmosféru svého azylu vylepšila –zapálila jsem si na stole i dvě svíčky. /brzy budou vánoce, ne , já na svíčkách prostě ujíždím/

Začínám opět ťukat do noťasu, je mi fajn. Za chvíli budu hotova, dopiju dvojku, no možná dám ještě jednu na dobrou noc…a

…za noťasem mi začínají poletovat kousky čehosi černého… Odsunuji noťas, ale to už mi hoří veškeré bankovní prezentace! Bože ! Svíčky jsou ve skle, jenže stejně i když se „omylem“ samozřejmě, dostal jen jeden cíp nad hořící knot – chytnul.

„My hoříme!“ slyším za sebou manžela.

„Jo, hoříme!“

Plácám rukama po papírech a všechno házím do dřezu. Manžel okamžitě pouští vodu.

„Né!“ ...křičím já!

"Ale anó!" ...odpovídá manžel!

Jenže já měla   mezi papíry i účtenky od tankování, které jsou součástí  knihy jízd. Zachraňuji, co se dá! Nedá se!

Už teď vím, že budu ke knize jízd přikládat totálně ohořelé účtenky. Už teď vím, že jsem opět tam, kde jsem byla. Bude to kruté – žádat, aby mi je proplatili. Vysvětlovat, co se mi stalo – jako nováček, právě vyplňující si svoji první knihu jizd.

Chci volat druhý den šéfovi, co se mi stalo. Asi budu plakat - že jsem opět za debila. /omluvný smajlík

Jenže on jede k nám na Sever. Volá mi, že mě nabere v Ústí a vezme na poradu s sebou. Volá mi, že má pro mě dva bojové úkoly.

První je v pohodě – doladit ještě nějaká telefonní čísla. Druhý je celkem krutý – nominuji se v tu chvíli na asistenku. Pokecal si košili v autě a nutí mě „akčně„ „někde“ koupit – okamžitě – dává mi 15 minut , novou košili.

Škodolibost ženská - se ve mě projevuje....moje ohořelé účtenky versus pokecaná košile na poradě. /a tak i škodolibý smajlík

A tak už jen koktám:  Jakou? Neznám velikost? Materiál? Barvu?...

Doplňující údaje mi ubírají další minuty a já vyrážím do nejbližšího obchodu, samozřejmě hodného manažera! Akčně kupuji – dle instrukcí daného bojového úkolu - "košili". Až u pokladny si všímám ceny! Chvíli váhám – ale kupuji! Stíhám to super! Balím noťas, balím košili – cestou si kupuji kávu a do zpomalujícího auta šéfa už jen naskakuji. Vyrážíme směr porada do českých kopců – na Klíny.

Časově nám to vychází super, jen cestou přemýšlím, kde se chce převlíknout? Na místě je nemístné. Tam to nestihne. Ano, zastavujeme. Je něco pod nulou – ledovka. Šéf otevírá tašku s košilí a bruslí bez bruslí před autem. Slyším...

„Cože? Proboha kde toto bylo kupovaný?“

Jasně – je mi jasné, že mi cena neprojde. Vystupuji z auta, kde už se můj šéf vysvléká do půl těla. Taktně si dávám ruce před oči a snažím se omluvit svůj nákup. Ukecat cenu.

Asi něco jako - v tom smyslu, že je to kvalitní materiál a že on jako manažel si jinou košili prostě nezaslouží...A že mu prostě moc sluší.

Ano – sluší! Jenže je mu malá – říká tedy on! Sakra – brala jsem to přesně tak, jak řekl! Ne slim, velikost odpovídá, barva taky– bohužel ne tedy cena. Ale o té jsme se nebavili.

Ne, asistentku dělat nikdy nebudu! Rozhodně NE!

Chci to zachránit! Hlásím, že mám v kabelce krabičku poslední záchrany – ženy. Obsahuje šití, náhradní silonky, make-up….a pár spínacích špendlíků. Hlásím, že pár, ano pouze pár knoflíkových dírek, které se v určitých partiich rozjíždějí  - podšpendlím…..šéf předmnou útíká? Proč?

No – druhá varianta – náhradní a hodna již rozvážného počínání - počítání do deseti a projetí myšlenky mozkovým centrem je , že se prostě nadechne a vydechne až po své prezentaci a celou tu dobu si „nesedne“.

Nesedl si, nedýchal……dokonce mu košile ale moc slušela!

Cestou z porady jsem si tak říkala, že se prostě nezměním i když změním zaměstnavatele!

 

Všem super den a já se těším na své super čtení zítra v Teplicích.

 

 

 

Autor: Alice Kopřivová | neděle 20.11.2016 10:58 | karma článku: 21,85 | přečteno: 875x
  • Další články autora

Alice Kopřivová

Až i vás posere pták!

Když tě potká ptačí nehoda, ...no prostě tě posere pták, říká se, že to přináší štěstí, tak něco podobného potkalo dnes i mě. Navíc, pták si nevybírá a já dnes taky úplně ne!

26.1.2024 v 21:37 | Karma: 18,77 | Přečteno: 508x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Co nám vadí při létání?

....a tak toho je celkem hodně, ne? Včera jsem v rádiu poslouchala zajímavou topku deseti věcí, které nás obtěžují v letadle, zbystřila jsem a občas se fakt bavila....

20.10.2023 v 14:46 | Karma: 20,19 | Přečteno: 547x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Marně hledám - cokoliv!

Někdo hledá smysl života, já klíče, mobil nebo brýle. Pro co jdu do ledničky? Ptám se, když ji otevírám. Přemítám hrůzou v autě, co ta žehlička. Znáte to?

27.9.2023 v 13:05 | Karma: 14,31 | Přečteno: 367x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Adrenalin - útok nebo útěk!

Adrenalin je základním hormonem stresové situace.Vyznačuje se zúžením periferních cév, urychlením srdeční činnosti, rozšířením zornic a aktivací potních žláz. A tohle všechno já běžně znám a mám.

6.8.2023 v 18:46 | Karma: 10,88 | Přečteno: 290x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Řeklo by se, zuby – nehty…

..žádná politika, žádný americký triller, žádná česká komedie ani italská detektivka, horor už vůbec ne, jen obyčejný příběh, tak jak jsem to nechtěla.

19.7.2023 v 19:13 | Karma: 16,93 | Přečteno: 440x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

  • Počet článků 97
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1209x
Úsměvy, ale  i smutné chvilky k zamyšlení, příběhy, které nás naplňují a učí žít. Jsem ráda obklopena lidmi, kteří mi život zpestřují, jsem jim za to vděčna. Od mládí jsem si psala deník, skoro deset let. Možná i proto jsem už tehdy brala život až moc vážně. Zůstalo mi to dodnes, všechno až moc detailně řeším,  i když to stejně neovlivním. Každopádně to má i svá pozitiva, snažím se celý život absolutně vychutnat a naplno prožít každou minutu, jako kdybych stále vnímala nenávratnost času. Všem kteří se se svými příběhy v mých knihách objevují upřímně děkuji. Něco úžasného – lidské osudy jsou velmi často sobě tak podobné, nevyzpytatelné a velmi barvité, já  jim jen   trošku  pomáhám, když o nich píši  – kořením je. Příběhy  chaotické, vtipné, někdy strhující. To zbožňuji. Záznamy  života „MEA CULPA“, příběhy které mi dávají šanci psát.“A o tom to vše je!“

V roce 2010 jsem vydala knížku "Povidání pro kamarádky". V roce 2015 nakladatelství Jota vydalo moji druhou kníhu "Nejsem namalovaná".

Seznam rubrik