Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je stále děsný horko.....

a moje mamka je chalupě sama, telefon už má tři dny nedostupný. Je jí přes sedmdesát. Ne, nemám o ni strach. Při její vitalitě? Jenže co kdyby...

...hlodá  mě. Stále jsem na 99% přesvědčena, že je v pořádku. Ale taky si říkám, že je  tak trošku blázen, který  vypadá spíš na čerstvých šedesát. Občas i spíš na moji dceru, než matku. Názorově, vitalitou a bohužel i vizáží. Takže....? No nic, zajedu tam, je děsný horko, navečer se vykoupu v bazénu a zjistím, že žije. A že žije i náš pes. Přece jen ten hluchý telefon - mě trošku děsí.

Odbočuji  z cesty. Stále vyřizuji služební hovory, i když je už lehce před šestou večer. Teploměr v autě mi ukazuje stále 35 stupnů. Odbočuji z cesty, už k nám. Vidím dým. Soused poznává mé auto a poskakuje na cestě - v trenýrkách ze spartakiády a tralaláčku, nebo jak se tomu, co má na hlavě říká. Je sice o  deset let mladší, než moje mamka, ale taky  blázen. Tedy klidnější odnož  blázna.Dým jde od naší chaty. Paráda. Okamžitě si vybavuji varování na požáry ve všech zpravodajstvích a  zákazy rozdělávání ohně. Požáry v Portugalsku, Chorvatsku....a u nás! U nás na chatě?

Nevycházím z údivu, lezu  z auta a zdravím se se sousedem. Matka kropí ohniště a hlasitě dává najevo radost z mého příjezdu. Sousedovi zkameněl výraz v obličeji a začíná se vytrácet.

"Já kropím okolo!" brání se."Nebooj!" kříčí na mě. Soused už je raději ve své chatě.

"Jak, okolo? Ty nevíš, že je přísný zákaz v takových vedrech rozdělávat  oheň?" fakt nevěřím a kroutím hlavou, pozoruji matku, jak v plavkách, mém klobouku alá Hepburnová, zalévá okraj ohniště. Decentně, jako dáma.

Ona prostě pálí šišky! Bože....! 35 stupňů ve stínu. Na sluníčku minimálně 50 ! Nabírám kýblem vodu z bazénu, kam jsem chtěla hned po příjezdu skočit a hasím hoříčí šišky. Tedy ona zálevá, já hasím.

Soused v tralaláčku už se neukázal. Vypadá to, že kafe nebude. Vypadá to, že bude asi dusno.

Vítám se s naší čubou. Po půl hodině zjistila, že jsem přijela. Bingo. Jsem ráda, že mě poznala. Je jí šestnát a já ji miluji. Jdu hledat plavky a ptám se mimochodem mamky, proč má nedostupný telefon.

Křičí na mě z venku : "Je rozbitý!"

"Rozbitý?"

"Jak rozbitý?" prohlížím si ho a vidím, že je asi jen vybitý.Asi.

"Nejde!" doplňuje matka a ukazuje mi, jak se snažila celý týden mobil "probrat" , ale v nabíječce je stále "mrtvý". Ukazuje mi nabíječku a mobil.

"No, a nic!"...."Vidíš!" šermuje s kabelem.

"Vidím!" a mačkám červené tlačíko prodlužováku, aby do něj "šel" proud.

Za chvíli se probírá i mamky mobil. Nevěřícně na mě zírá!

"Aha!"

A tak si říkám, jasně, že můj strach byl zbytečný, ten její hluchý mobil mě měl opět nechat v klidu. Jdu si tedy konečně pro ty plavky.Jsem ve druhé místnosti! Podezírám naší čubu!

"Ty jsi se tu vyčůrala!" křičím a s odporem si sahám na bosá, mokrá chodila. Jenže to mokro nekončí. To by se tu musel vyčůrat bernardýn. Smečka bernardýnů. Mokro nekončí. Paráda, doba sucha, týden nepršelo , neskutečná vedra. My máme v chatě mokro!

"Mamí?" nevěřícně na ní volám a sahám na závěsy oken.

"Zalejvala jsem před hodinou tvoje muškáty!" hlásí a asi už  ví, která bije.

"Čím?" ptám se.

"Konví asi ne, viď?" ptám se dál , opatrně.

"Hadicí...."

"Hadicí...? Šíliš...?"

Muškátky mi maminka prolila tedy dokonale, hadicí, proudem vody...jen si bohužel zapoměla zavřít okna. A tak místo plavek vynášíme peřiny a matrace z postele...máme hodně oken a hodně muškátů.

 

A pak si konečně  beru ty plavky, vlastně ne, říkám si....začíná být  tma, bez plavek...si jdu zaplavat. Dávám si s mamkou večerní kávu, už je fajn klid a já, řekla bych odpočatá od denní honičky v práci .....odjížím domů.

 

"Pa mami ...!"

Autor: Alice Kopřivová | čtvrtek 22.6.2017 19:01 | karma článku: 25,76 | přečteno: 1066x
  • Další články autora

Alice Kopřivová

Až i vás posere pták!

Když tě potká ptačí nehoda, ...no prostě tě posere pták, říká se, že to přináší štěstí, tak něco podobného potkalo dnes i mě. Navíc, pták si nevybírá a já dnes taky úplně ne!

26.1.2024 v 21:37 | Karma: 18,77 | Přečteno: 507x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Co nám vadí při létání?

....a tak toho je celkem hodně, ne? Včera jsem v rádiu poslouchala zajímavou topku deseti věcí, které nás obtěžují v letadle, zbystřila jsem a občas se fakt bavila....

20.10.2023 v 14:46 | Karma: 20,19 | Přečteno: 546x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Marně hledám - cokoliv!

Někdo hledá smysl života, já klíče, mobil nebo brýle. Pro co jdu do ledničky? Ptám se, když ji otevírám. Přemítám hrůzou v autě, co ta žehlička. Znáte to?

27.9.2023 v 13:05 | Karma: 14,31 | Přečteno: 366x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Adrenalin - útok nebo útěk!

Adrenalin je základním hormonem stresové situace.Vyznačuje se zúžením periferních cév, urychlením srdeční činnosti, rozšířením zornic a aktivací potních žláz. A tohle všechno já běžně znám a mám.

6.8.2023 v 18:46 | Karma: 10,88 | Přečteno: 290x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Řeklo by se, zuby – nehty…

..žádná politika, žádný americký triller, žádná česká komedie ani italská detektivka, horor už vůbec ne, jen obyčejný příběh, tak jak jsem to nechtěla.

19.7.2023 v 19:13 | Karma: 16,93 | Přečteno: 440x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinci v branném věku budou moci získat pas jen ve vlasti, rozhodl Kyjev

24. dubna 2024  22:20

Ukrajinská vláda přijala rozhodnutí, podle něhož muži ve věku od 18 do 60 let budou moci získat...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 97
  • Celková karma 18,77
  • Průměrná čtenost 1209x
Úsměvy, ale  i smutné chvilky k zamyšlení, příběhy, které nás naplňují a učí žít. Jsem ráda obklopena lidmi, kteří mi život zpestřují, jsem jim za to vděčna. Od mládí jsem si psala deník, skoro deset let. Možná i proto jsem už tehdy brala život až moc vážně. Zůstalo mi to dodnes, všechno až moc detailně řeším,  i když to stejně neovlivním. Každopádně to má i svá pozitiva, snažím se celý život absolutně vychutnat a naplno prožít každou minutu, jako kdybych stále vnímala nenávratnost času. Všem kteří se se svými příběhy v mých knihách objevují upřímně děkuji. Něco úžasného – lidské osudy jsou velmi často sobě tak podobné, nevyzpytatelné a velmi barvité, já  jim jen   trošku  pomáhám, když o nich píši  – kořením je. Příběhy  chaotické, vtipné, někdy strhující. To zbožňuji. Záznamy  života „MEA CULPA“, příběhy které mi dávají šanci psát.“A o tom to vše je!“

V roce 2010 jsem vydala knížku "Povidání pro kamarádky". V roce 2015 nakladatelství Jota vydalo moji druhou kníhu "Nejsem namalovaná".

Seznam rubrik