Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Den zavřených dveří...

....s klikou, koulí, dveří lítacích a šoupacích, prostě těch, o kterých se dají psát příběhy........

Před týdnem mi kamarádka vyprávěla, jak se jí podařilo, aby ji zabouchnul vlastní pes dveře na terasu tak, že ona v županu, v mrazu zůstala venku a pes a právě napoštějící vana,  uvnitř domu. Viděla jen přes skleněnou výplň dveří chechajícího se přítele rodiny. Operativně řešila, co dál. Mám řvát do prázdné ulice a modlit se, že mě na vesnici někdo uslyší, a když ano, nebude si myslet, že jsem sjetá? Vysvětlit, že jsem  sama doma a pes mě  zavřel....? Hodně dobrý příběh. Náhradní klíče měl u sebe její přítel, kterého ráno odvezla na letiště. Ano, odletěl. Když mi barvitě líčila, jak se jí podařilo fakt odborně vysadit komplet výplň dvěří, jen tak, v županu, bez nářádí, lehce pod nulou...., mno říkám si, to bych asi zrovna nechtěla řešit.

dveře

Dnes mi volá máma.

"Hlídám kluky, nechceš přijít?"

Tedy, aby bylo jasno, ona,  hlídací prababička  kluků, čtyři plus dva roky a já,  momentálně jen dohlížející  babička, říkám ...

"Vypnu počítač a jdu !"

"Alespoň se odreaguji!" doplňuji a během pár minut už sedím o patro výš, u nich.

Kafe, neskutečný kravál autíček na setrvačník, do toho džusík a dvě rozpatlaný kinder vejce. Co víc si přát. Je mi fajn.

Prásk! Třiskly dveře do obývacího pokoje. Máťa, ten mladší, je zavřel bez kliky. Proč taky, že ? Když na ni ještě nedosáhne. Jenže tohle byl poslední "prásk", který  dveře byly ochotny vydržet.

Když jsem si před lety  nechala dělat dveře na míru, majitel firmy mi důrazně vysvětlil, jak dveře správně používat. Ano, přesně tak. Není to vtip a taky jsem se divně tvářila . Reklamovat totiž dveře, ve kterých praskne zámek tím, že s nimi třískáte, odřete a oprýskáte lak tím, že šmatláte všude jinde, než aby jste sáhli na kliku....Přesně tohle jsem si zapamatovala pro případnou reklamaci. "Pokud se používá klika, tak se to stát nemůže!"

No, ... a nám se to stalo .

 Adam, ten starší,  oznamuje, že dveře nejdou otevřít. 

"Jasně, taky nedosáhneš na kliku!" vstávám a snažím se otevřít já.

Mno, chvíli se tomu zasmějeme, ale pak mi to dochází. Sice obdivuji, jakou má ten dvouletý kluk sílu, ale dveře se nehnou a my jsme zavřeni, uvězněni v obývacím pokoji.  Já samozřejmě bez mobilu. V bytě, jak jinak - s dětmi sami.

Adam začíná natahovat.

"Mami, máš v obývacím pokoji někde nějaké nářadí?"

Nemá a sděluje mi, že se jí dělá zle.

Zkouším odšroubovat kliku pilníčkem na nehty nebo vidličkou, nic jiného nenacházím. Mámě je zle víc.

"Jé, ty tu ale máš telefon!" sahám po jejim tlačkovém aligátorovi a hledám telefonní číslo na mého muže. 

"Ksakru, pod čím ho má uloženého?"

Máma kolabuje, Adam kńourá a bojí se, jestli nás někdo vysvobodí. Máťa, který to všechno spískal,  se válí pod stolem a kope do něj. Myslím, že si píská.

"Jak se ti to mohlo stát!!!!!" první věta mého muže.

Jasně!

"Jak !"

A tak se můj muž schází s naším synem, otcem  čtyři plus dva a vymýšlí strategii. Zatím se nemůžou dostat do bytu. Náhradní klíče od mámy bytu mám totiž jen já. 

"Prosím tě vzpomeň si v klidu, kde asi můžou být!" řve na mě manžel do telefonu.

Jenže já nevím. Pod tlakem prostě vypnu. Takže manžel doma prohledává všechny kabelky, kabátky, prostě kapsy všeho, co jsem posledních čtrnáct dní měla na sobě.

Máma stále hlásí, že je jí špatně.

"Klid mami, bar máš v obýváku!" snažím se být vtipná. Stále morduji zámek pilníčkem na nehty.

Přemýšlím, že to udělám stejně jako moje kamarádka. Pokusím se vysklít dveře?

Čekám jen, kdy jeden,  ze čtyři plus dva,  zavelí, že musí čůrat nebo kakat.

Čůrání hlásí moje máma.

"Klid mami, sice nevím kdy, ale někdo nás určitě vysvobodí!"

"Ví o nás, to je dobrý!" sama sebe máma uklidňuje.

Pilník jsem zlomila, klíče můj muž nemůže najít. 

Otevírám bar.

"Ne, panáka si nedáme, máme tu přece děti!" otáčím se na mámu.

Asi po půl hodině se v předsíni rozsvítí.

"Už jsou tady!"  jásá Adam. Máťa  plácá do skleněné výplně dveří jako o život a řve "Tata, tata...."

Jenže vyhráno není. Intenzivně,  přes skleněnou výplň dveří,  všichni sledujeme dobývání tatínka a dědečka k nám.  Další půl hodinu? Děti místo před televizi, usedají před dveře.

Železný futra, stoletý dveře a zámek udělal z obývacího pokoje nedobytnou pevnost.

S čelovkou, šroubováky, na řadu přišlo i kladivo. A já bláhová na to šla s pilníčkem.

Kino skončilo opravdu až po půlhodině . Dveře se otevřely.

Děti se pověsily na svého tatíka, osvoboditele. My si s mamkou daly konečně svého panáka a můj muž udělal všem přednášku, jak správně používat dveře.

P.S.  Lepší odpočinek po práci jsem si ani nemohla přát, a to myslím smrtelně vážně

 

Všem prima dny v novém roce!!!!

 

 

Autor: Alice Kopřivová | čtvrtek 12.1.2023 20:44 | karma článku: 16,21 | přečteno: 323x
  • Další články autora

Alice Kopřivová

Až i vás posere pták!

Když tě potká ptačí nehoda, ...no prostě tě posere pták, říká se, že to přináší štěstí, tak něco podobného potkalo dnes i mě. Navíc, pták si nevybírá a já dnes taky úplně ne!

26.1.2024 v 21:37 | Karma: 18,77 | Přečteno: 507x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Co nám vadí při létání?

....a tak toho je celkem hodně, ne? Včera jsem v rádiu poslouchala zajímavou topku deseti věcí, které nás obtěžují v letadle, zbystřila jsem a občas se fakt bavila....

20.10.2023 v 14:46 | Karma: 20,19 | Přečteno: 546x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Marně hledám - cokoliv!

Někdo hledá smysl života, já klíče, mobil nebo brýle. Pro co jdu do ledničky? Ptám se, když ji otevírám. Přemítám hrůzou v autě, co ta žehlička. Znáte to?

27.9.2023 v 13:05 | Karma: 14,31 | Přečteno: 366x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Adrenalin - útok nebo útěk!

Adrenalin je základním hormonem stresové situace.Vyznačuje se zúžením periferních cév, urychlením srdeční činnosti, rozšířením zornic a aktivací potních žláz. A tohle všechno já běžně znám a mám.

6.8.2023 v 18:46 | Karma: 10,88 | Přečteno: 290x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Řeklo by se, zuby – nehty…

..žádná politika, žádný americký triller, žádná česká komedie ani italská detektivka, horor už vůbec ne, jen obyčejný příběh, tak jak jsem to nechtěla.

19.7.2023 v 19:13 | Karma: 16,93 | Přečteno: 440x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 97
  • Celková karma 18,77
  • Průměrná čtenost 1209x
Úsměvy, ale  i smutné chvilky k zamyšlení, příběhy, které nás naplňují a učí žít. Jsem ráda obklopena lidmi, kteří mi život zpestřují, jsem jim za to vděčna. Od mládí jsem si psala deník, skoro deset let. Možná i proto jsem už tehdy brala život až moc vážně. Zůstalo mi to dodnes, všechno až moc detailně řeším,  i když to stejně neovlivním. Každopádně to má i svá pozitiva, snažím se celý život absolutně vychutnat a naplno prožít každou minutu, jako kdybych stále vnímala nenávratnost času. Všem kteří se se svými příběhy v mých knihách objevují upřímně děkuji. Něco úžasného – lidské osudy jsou velmi často sobě tak podobné, nevyzpytatelné a velmi barvité, já  jim jen   trošku  pomáhám, když o nich píši  – kořením je. Příběhy  chaotické, vtipné, někdy strhující. To zbožňuji. Záznamy  života „MEA CULPA“, příběhy které mi dávají šanci psát.“A o tom to vše je!“

V roce 2010 jsem vydala knížku "Povidání pro kamarádky". V roce 2015 nakladatelství Jota vydalo moji druhou kníhu "Nejsem namalovaná".

Seznam rubrik