Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Řeklo by se, zuby – nehty…

..žádná politika, žádný americký triller, žádná česká komedie ani italská detektivka, horor už vůbec ne, jen obyčejný příběh,  tak jak jsem to nechtěla.

Víkend přede mnou, sobota jen moje, odjíždím od nákupka, s narvaným kufrem jídla na víkend, pro celou rodinu. Mám před sebou skoro hodinku cesty na chalupu. Kupuji si kafe do kelímku a moji oblíbenou krabici s karamelovým popcornem. Co víc si přát?

Vyrážím.

Lok kafe, hrst kukuřice, lok kafe, hrst kukuřice, stále opakující se, do chvíle, kdy mám pocit, že chroupu kamení. Za jízdy plivu obsah úst do dlaně, co jsem nestihla, to jsem spolkla. Mezi jídlem se na mě chechtá třpyt zubní skloviny.

Že to není pravda, že ne!

Pixers.cz

„A je to v pr…i!“ Nahlas si  kňučím v autě a obsah dlaně vyhazuji z okna. Jazykem projíždím svůj chrup, který je ještě polepený karamelem. Modlím se, že mi do kukuřice někdo omylem přidal šutr. Modlím se zbytečně. Zastavuji.

Ani se nemusím dívat do zrcátka. Jazykem najíždím na kráter. Ostré vrcholky špičatých Dolomit nebo co já vím. Každopádně se mi i jazyk zapichuje na hroty zbytku zubu, který tlak kukuřice nevydržel a prasknul.

Přesně slyším mámu, babičku, mého muže…, syna a co já vím, koho ještě “ Kdyby ses nekrmila jako zvíře pořád nějakými tvrdými oříšky, nemáš teď v hubě sešívačku na jazyk.

Skučím, na kukuřici mě přešla chuť,  zub, zbytek stoličky nebo to, co z něj zbylo,  je ostrý tak, že bodá do jazyka.

Po hodině jízdy jsem na chalupě, vybalujeme s manželem nákup a já mlčím. Jenže zub, respektive tvář a jazyk bolí.

Když mluvím, jím…. To bude víkend….

Nevydržím to a zkouším sto let starý žvejky z auta, který prošly nejen tím, že prošly, ale prošly si i 50ti stupňovými vedry, jak se několik let vozí v autě. Nevadí, jako flastr na zub pro začátek dobrý. Jenže nedrží a při každém pití zapomenu a jednu žvejku spolknu. Nechci mít v břiše dvě balení Orbitek, co dál? Ohryzat tužku? Keramickým pilníkem alespoň zabrousit?

Manžel se divně dívá. V puse žvejkám  keramický pilník. Kroutí hlavou, nechápe a začíná přednáška, že takhle si zub zničím úplně.

Je to fakt šílený, celý víkend chodit s jazykem hozeným vlevo. Vypadá to jako nadsázka? Přeháním ? Ne,  když jste v tom, hledáte cokoliv, čím si pomůžete.  Utěšuji se tím, že mám obě ruce a nohy a jinak jsem zdravá. Do pondělí to prostě vydržím a pak se objednám.

Au, au, večer fakt zkouším znovu keramický pilník!

A nic.

V pondělí ráno, už mám nateklý jazyk a prokousnutou tvář. Fakt si nevymýšlím.  Čekám na osmou a hned volám. Asi mě chápou a proto můžu přijít hned druhý den ráno.

Vyhrála jsem !

Nevyhrála! Druhý den ráno mi volá sestra, že se moc omlouvá, že je paní doktorka nemocná. Ach jo.

„A vy, sestři, vy by jste si nemohla půjčit na chvíli vrtačku a jen mi ten zub srovnat, než se paní doktorka uzdraví a opraví ho pak celý?“ Sestra se směje, soucítí, ale do hoblování zubu se jí moc nechce.

Zkuste zavolat zítra, zkusím něco vymyslet. Snaží se mě utěšit a já vím, že je to v pytli. Jo, jo, existuje i nějaká pohotovost, ale tam se mi fakt moc nechce. Neznámé doktory, chce se mi říct, do své pusy nepustím.

Odpoledne sedím na nehtech, probíráme naše dovolený a nehtařka mi brousí a zarovnává nehty něčím hodně podobným, vrtačce u zubaře. To by šlo ne? Jen trošku místo po nehtu – sjet na můj zub. Troufnu si jí říct? Ne, jasně, že ne, chci k ní ještě nějaký pátek chodit.

 

Tak jo, zítra…

 

Tak zítra zkusím zavolat znovu. Balím si do práce kartáček na zuby, balení Orbitek a keramický pilník.

 

Prima den všem !

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Alice Kopřivová | středa 19.7.2023 19:13 | karma článku: 16,93 | přečteno: 440x
  • Další články autora

Alice Kopřivová

Až i vás posere pták!

Když tě potká ptačí nehoda, ...no prostě tě posere pták, říká se, že to přináší štěstí, tak něco podobného potkalo dnes i mě. Navíc, pták si nevybírá a já dnes taky úplně ne!

26.1.2024 v 21:37 | Karma: 18,77 | Přečteno: 526x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Co nám vadí při létání?

....a tak toho je celkem hodně, ne? Včera jsem v rádiu poslouchala zajímavou topku deseti věcí, které nás obtěžují v letadle, zbystřila jsem a občas se fakt bavila....

20.10.2023 v 14:46 | Karma: 20,19 | Přečteno: 547x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Marně hledám - cokoliv!

Někdo hledá smysl života, já klíče, mobil nebo brýle. Pro co jdu do ledničky? Ptám se, když ji otevírám. Přemítám hrůzou v autě, co ta žehlička. Znáte to?

27.9.2023 v 13:05 | Karma: 14,31 | Přečteno: 368x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Adrenalin - útok nebo útěk!

Adrenalin je základním hormonem stresové situace.Vyznačuje se zúžením periferních cév, urychlením srdeční činnosti, rozšířením zornic a aktivací potních žláz. A tohle všechno já běžně znám a mám.

6.8.2023 v 18:46 | Karma: 10,88 | Přečteno: 290x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Sedačka.....

...... obyčejný gauč, pohovka, otoman, kanape, no prostě to, na čem se většinou v pokojích sedí, nudná věc, o které jsem si do dneška myslela, že se nedá napsat dost dobrý blog.

24.2.2023 v 18:31 | Karma: 16,09 | Přečteno: 512x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Ukrajině nastává „nejtemnější hodina“. Začíná mluvit o jednání s Rusy

3. května 2024

Premium Ukrajinské armádě se stále nedaří stabilizovat situaci na frontě a nálada v Kyjevě je čím dál...

Pivo za stovku a žádný kravský zvonec! Hokejové fanzóny před stadiony ožily

10. května 2024  19:27,  aktualizováno  21:42

Fanzóny zaplnily stovky fanoušků oblečených do národních dresů, s pomalovanými tvářemi a...

Studenty zatčené na protestech pošleme do Gazy, navrhuje kongresman

10. května 2024  20:45

Zatýkat studenty protestující proti Izraeli na amerických univerzitách je málo, rozhodl se...

Americké obrněnce dobývaly Libavou s podporou českých tanků

10. května 2024  20:30

Formace amerických obrněnců Bradley narazí na dobře opevněné pozice nepřítele na nedalekém kopci a...

Svědkům Jehovovým sloužil i 48 hodin v kuse. Jsou hrozbou pro všechny, říká

10. května 2024

Premium U Svědků Jehovových byl od narození. Během dospívání však začal dělat problémy, když se chtěl dívat...

  • Počet článků 97
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1209x
Úsměvy, ale  i smutné chvilky k zamyšlení, příběhy, které nás naplňují a učí žít. Jsem ráda obklopena lidmi, kteří mi život zpestřují, jsem jim za to vděčna. Od mládí jsem si psala deník, skoro deset let. Možná i proto jsem už tehdy brala život až moc vážně. Zůstalo mi to dodnes, všechno až moc detailně řeším,  i když to stejně neovlivním. Každopádně to má i svá pozitiva, snažím se celý život absolutně vychutnat a naplno prožít každou minutu, jako kdybych stále vnímala nenávratnost času. Všem kteří se se svými příběhy v mých knihách objevují upřímně děkuji. Něco úžasného – lidské osudy jsou velmi často sobě tak podobné, nevyzpytatelné a velmi barvité, já  jim jen   trošku  pomáhám, když o nich píši  – kořením je. Příběhy  chaotické, vtipné, někdy strhující. To zbožňuji. Záznamy  života „MEA CULPA“, příběhy které mi dávají šanci psát.“A o tom to vše je!“

V roce 2010 jsem vydala knížku "Povidání pro kamarádky". V roce 2015 nakladatelství Jota vydalo moji druhou kníhu "Nejsem namalovaná".

Seznam rubrik