Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bábiško, tak zase za rok Vary!

Tak nějak přejmenoval Jeremy Renner našeho Barťáka, když se pral s češtinou na sobotním udílení cen MFF Karlovy Vary. Ale je to pěkné, ne? //škodolibý smajlík... Bábiško!

Lhala bych, kdybych řekla, že mě každý rok  nezajímá dění fesťáku. Každopádně prioritou jsou pro mě určitě jen filmy a jejich zastoupení. To mě fakt  baví. 

Jsi profík / Barťáku

Tys byl taky dobrej /režie Křižáčka, Václav Kadrnka

Před tebou smekám / režisér Václav Vorlíček

Komedie, thriller...láska? palec nahoru / oceněný film Čára Petera Bebjaka

....ty bys měl vyplivnout žvejku, než vylezeš na podium...

... a ty vyndej ruce z kapes, když mluvíš / aha, promiň, ty je máš obě zlomené.

Letos prý byl festival  nudný - postěžovali  si  modní kritici. Nedostatek modelek, nekonal se žádný velký trapas nebo obvyklý bujarý večírek, končící nočním koupáním v kašně.

No a proč ne? No a proč taky!

Aha - chudácí čtenáři bulvárů. Milovníci filmů, a ať to byli hosté typů hvězd či obyčejní baťůřkáři, ti spokojeni byli. Ano, i já si přišla na své.

Nebudu si nic nahlávat,  miluji atmosféru holywoodských hvězd a červený koberec. I já do Varů jezdím.

A že tam byla letos nuda?

Vedro, snad jako každý rok. Snad už to k Varům patří. Nové boty. Kožené. Jasně už vidím své čtenáře, jak silně prohlašují - to je blázen - v nových botách na celý den a na boso. To jsem totiž ještě nenapsala. Ohradím se ale, ano, sice na boso, ale boty kožené a jen pásečkové sandály. Tak kde by sakra mohl vzniknout problém? Laciný fakt nebyly a jevily se i jako "bačkorovitého typu".

Už při prvních zastávkách v Klášterci, tam se můj muž narodil a ve Františkovkách, tam můj muž jezdí do lázní, jsem cítíla, že dva řemínky nejsou úplně tak v pořádku.

Ve Varech jsem se smiřovala s tím, že bohužel budou asi ne dva, ale možná i čtyři puchýře. Ale za Vary to stojí. Hrdě jsem se i tak přesunula k Thermálu a později i na kolonádu. Usadili jsme se na kávu do jedné z místních kaváren, kousek od Puppu. Kousek od nás seděl Honza Svěrák. Lehce jsem zasyčela, když jsem se snažila pod stolem své kouzelné kožené sandálky sundat. Puchýřů jsem napočítala  už pět. I na chodidle ? Tak to se může stát fakt jen mě? Můj muž se mi opět  snažil udělat asi půlhodinovou přednášku o tom, jak jsem nezodpovědná./ jako ostatně vždy, když mám nějaký ten karambol/. A ano, slyším i Vás..../kající se smajlík

Sebral se a odešel. Odešel hledat drogerii, lékárnu, hotelovou recepci, prostě někoho, kdo mu prodá, dá velký počet náplastí. Dopíjela jsem si svoji kávu, bosa a čekala.

Usmívala se na svět a přemýšlela, jestli by bylo opravdu velké faux pas / "fopá"/,  jít už jen bosa. Objednala jsem si dvojku bílého a dál  čekala.

Přišel, bez náplastí. Sklo, porcelán, luxusní kabelky, suvenýry....s puchýři tu prostě nikdo nepočítá. Nepočítali , že přijedu ?

No nic, bosa tedy zatím ne. Manžel si objednává ještě jedno preso a je za mě nervózní.... a já vymýšlím plán "b".

Ubrousky! Pan Svěrák se nedívá a já pečlivě přikádám na postižená místa papírové ubrousky od kávy, míst je už sedm a vypadají příšerně -  některé puchýře už i praskly, takže i krev je na pořadu dne.

Platíme, odcházíme. Galantně procházím zahradní kavárnou a z bot mi nečouhá sláma, ale papírové kapesníky. Pár jich ztrácím cestou a pár po chvíli vyhazuji sama. Jsem tam, kde jsem byla, co krok, to bodnutí nožem. Jenže, já si ty Vary prostě nezkazím. Chci si projít vše. Jsme u Vřídla a kupuji si teplou oplatku. Manžel přemýšlí, že mě ponese. Ne, to bych mu nemohla udělat, a tak na jedné recepci místního hotelu - mají kromě pohledů a suvenýrů .... i náplasti. Dětské. Po chvíli odcházíme a jám mám pro změnu nožky plné dinosaurů, autíček, letadýlek a co já vím, čeho ještě. Hlavně pěkně vybarvených. Vypadám hůř, než s papírovými kapesníky. Chvíli jsem  naprosto spokojená. Ulevilo se mi od řezavé bolesti a chodím. Ale opravdu jen chvíli. Dětské samolepky! Né náplasti -  to totiž náplasti v žádném případě nejsou  - opadávají, všechny . A snad rychleji, než kapesníky. Po chvíli už brázdím kolonádu opět "naostro"!

Usedáme do jedné místní restaurace na oběd, číšník sice mluví dost lámaně česky, ale je to můj rytíř s velkým "R",  k obědu mi totiž přinesl nejen oběd, ale  klasickou krabici s plně funkční náplastí. Evidentně v kuchyni vypáčil lékárničku, vybavenou ještě za totáče. Když přinese i nůžky - kromě oběda, stříhám, lepím -  mám skvostný pocit, sice mu z toho kilometru náplasti, co byla v krabičce nepředávám skoro nic,ale spropitné je štědré a můj "uspokojený" úsměv - mluví za vše - letost moje Vary vyhrál "on"...tvrdím to i po hodině, po dvou hodinách i večer doma, kdy mi dokonce náplasti jsou velmi, velmi těžce odlepit.

Vary byly opět krásný, skvělé počasí, úžasná atmosféra, úroveň festivalu, bezprostřednost, skvělí hosté, super filmy,  Barťáku - vlastně Bábiško, děkuji ti za ně. A já ? Já mám teď naštěstí čtrnáct dní dovolenou, "naboso".... první boty si totiž  obuji až za čtrnáct dní  - do práce.

A tak neklesejme  na mysli, kdykoliv, kdekoliv - vše se dá zvládnout a požitkářsky užít.

Mějte se báječně!

Vaše Alice

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Alice Kopřivová | pondělí 10.7.2017 12:31 | karma článku: 14,70 | přečteno: 644x
  • Další články autora

Alice Kopřivová

Až i vás posere pták!

Když tě potká ptačí nehoda, ...no prostě tě posere pták, říká se, že to přináší štěstí, tak něco podobného potkalo dnes i mě. Navíc, pták si nevybírá a já dnes taky úplně ne!

26.1.2024 v 21:37 | Karma: 18,77 | Přečteno: 507x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Co nám vadí při létání?

....a tak toho je celkem hodně, ne? Včera jsem v rádiu poslouchala zajímavou topku deseti věcí, které nás obtěžují v letadle, zbystřila jsem a občas se fakt bavila....

20.10.2023 v 14:46 | Karma: 20,19 | Přečteno: 546x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Marně hledám - cokoliv!

Někdo hledá smysl života, já klíče, mobil nebo brýle. Pro co jdu do ledničky? Ptám se, když ji otevírám. Přemítám hrůzou v autě, co ta žehlička. Znáte to?

27.9.2023 v 13:05 | Karma: 14,31 | Přečteno: 366x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Adrenalin - útok nebo útěk!

Adrenalin je základním hormonem stresové situace.Vyznačuje se zúžením periferních cév, urychlením srdeční činnosti, rozšířením zornic a aktivací potních žláz. A tohle všechno já běžně znám a mám.

6.8.2023 v 18:46 | Karma: 10,88 | Přečteno: 290x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Řeklo by se, zuby – nehty…

..žádná politika, žádný americký triller, žádná česká komedie ani italská detektivka, horor už vůbec ne, jen obyčejný příběh, tak jak jsem to nechtěla.

19.7.2023 v 19:13 | Karma: 16,93 | Přečteno: 440x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 97
  • Celková karma 18,77
  • Průměrná čtenost 1209x
Úsměvy, ale  i smutné chvilky k zamyšlení, příběhy, které nás naplňují a učí žít. Jsem ráda obklopena lidmi, kteří mi život zpestřují, jsem jim za to vděčna. Od mládí jsem si psala deník, skoro deset let. Možná i proto jsem už tehdy brala život až moc vážně. Zůstalo mi to dodnes, všechno až moc detailně řeším,  i když to stejně neovlivním. Každopádně to má i svá pozitiva, snažím se celý život absolutně vychutnat a naplno prožít každou minutu, jako kdybych stále vnímala nenávratnost času. Všem kteří se se svými příběhy v mých knihách objevují upřímně děkuji. Něco úžasného – lidské osudy jsou velmi často sobě tak podobné, nevyzpytatelné a velmi barvité, já  jim jen   trošku  pomáhám, když o nich píši  – kořením je. Příběhy  chaotické, vtipné, někdy strhující. To zbožňuji. Záznamy  života „MEA CULPA“, příběhy které mi dávají šanci psát.“A o tom to vše je!“

V roce 2010 jsem vydala knížku "Povidání pro kamarádky". V roce 2015 nakladatelství Jota vydalo moji druhou kníhu "Nejsem namalovaná".

Seznam rubrik