Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Je to o důvěře.

Zákazník, náš pán! Řekli si v supermarketu a naprosto skvěle odbourali můj stres z front u pokladny, vykládání a nakládání zboží na pás. Dokonce průběžně vím, za kolik mám už v košíku. Ale?  

Nezapláče obchodník nad svoji důvěrou?

Párkrát jsem si všimla, když jsem večer profrčela galerkou Globusu, že u informací vznikl nový prostor, kde jsou vystavené jakési skenery. Na vozících pro změnu přibyly jakési držáky. Kabelka na tom nedržela a můj sepsaný nákup se na to přilepit taky nedal. Ksakru, na co to je ? Souvislost těchto dvou věcí jsem si dohromady zatím nedávala. Párkrát jsem se málem vybourala, když jsem se snažila na billboardech dočíst do konce – o čem tahle nová služba vlastně je. Velké obrázky, text v reklamních bodech a já opět nic nevěděla. Při nákupu s manželem jsem informace jen mlsně objížděla vozíkem.

„To si vyřiď beze mě!“

Tečka! Vždycky, když jdu při nákupu do něčeho, co vyžaduje čas a třeba i nervy, musím bez něj. Párkrát jsme totiž časově uvízli, blokovali lidi, utvořili frontu, přivedli obsluhu do trapných situací. Můj muž se tedy rozhodl, že u  toho asistovat nechce.

A tak, včera jsem jela opět večer po práci na nákup. Na informacích jsem konečně zastavila. Vyplnila příslušný dotazník a vyfasovala konečně kartu. No jo, ale co s ní ? Hloupě jsem se tedy dotazovala na postup mého nového nákupního systému. Po vysvětlení jsem zůstala nevěřícně stát. Držela jsem tu  kartu v ruce, dívala se na ni a na obsluhu a stále nechápala. Globus věří, že to, co si nakoupím  do vozíku opravdu skenerem projedu? Věří nám všem?

„ Ano, je to o důvěře!“ usmála se na mě paní z informací.

„To je krásné!“ vřele jsem se usmála na ni i já. A v duchu mě napadlo, důvěra jen do první velké invetury   Globusu.

Ať mi moji spoluobčané odpustí, já opravdu před takovouto důvěrou smekám.

„Děláme namátkové kontroly!“ volala za mnou ještě paní z informací.

Došla jsem si tedy pro „už svůj“ první skener, zaktivovala ho  a rozjela se zvesela do prodejny. Připadala jsem si strašně důležitá. Víc, než  bych nakupovala, kontrolovala jsem vozíky ostatních. Byla jsem „in“ při každém pípnutí a vložení svého zboží do vozíku. Na displeji, který svítí, mi zůstává každé zboží v názvu s cenou. Jak krásné. Takže během nákupu stále vím, kolik jsem už utratila.

„Jé!“ radovala jsem se z každého nového pípnutí a litovala, že jedu zrovna dnes jen pro pár kousků zboží.

„Počkejte v pátek, až pojedu na velký nákup!“

Dojela jsem do finále, tj. k pokladnám. Pohrdavě jsem minula táhlé fronty u pokladen s obsluhou a s pásy a zastavila až u prázdných – samoobslužných. Jenže, co teď? Jela jsem vozíkem tam a zpět a nepochopila. Znovu. Ksakru, někde tu věcičku musím vrátit a zaplatit. Obsluha ve složení tří dam – asi ty, co mají dělat namátkové kontroly, zda mám ve skeneru opravdu vše, co ve vozíku, byly ve velkém babském zápalu povídání. Začala jsem tedy volat o pomoc.

„Haló!“ mávám na ně .

„Už máte zaplaceno?“

„Ne!“

„Tak až si nakoupíte, tak se sem vraťte!“

„Já mám nakoupeno!“

„A už máte zaplaceno?“

„Ne!“

„Tak co potřebujete?“

Chvíli mi trvalo, než jsem paní z obchodu vysvětlila, že potřebuji „zaplatit“, ale neznám cestu. To, že bych přes diskuzní forum tří žen  projela minimálně třikrát bez placení, je také o důvěře. Nebo o drzosti? Netrpělivosti ? / veselý smajlík

„Musíte skener přiložit před samoobslužnými pokladnami k totemu  na odečtení celého nákupu!“

Super, došlo tedy na to , že platím,  aniž bych cokoliv už musela vyndat z vozíku!

„Pak už se jen přejděte  k pokladně, kde přiložíte platební  kartu a pípnete! Ehm zaplatíte!“

Pokračuje paní z obsluhy.

A tak jsem pípla kartou, podle instrukcí. A super!

Dnes jsem namátkovou kontrolu  neměla. Doufám, že až pojedu na velký víkendový nákup v pátek, kontroly se konečně dočkám. / opět veselý smajlík/

Důvěřuj, ale prověřuj!

 

 

 

 

 

Autor: Alice Kopřivová | středa 7.9.2016 20:05 | karma článku: 18,70 | přečteno: 965x
  • Další články autora

Alice Kopřivová

Až i vás posere pták!

Když tě potká ptačí nehoda, ...no prostě tě posere pták, říká se, že to přináší štěstí, tak něco podobného potkalo dnes i mě. Navíc, pták si nevybírá a já dnes taky úplně ne!

26.1.2024 v 21:37 | Karma: 18,77 | Přečteno: 515x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Co nám vadí při létání?

....a tak toho je celkem hodně, ne? Včera jsem v rádiu poslouchala zajímavou topku deseti věcí, které nás obtěžují v letadle, zbystřila jsem a občas se fakt bavila....

20.10.2023 v 14:46 | Karma: 20,19 | Přečteno: 547x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Marně hledám - cokoliv!

Někdo hledá smysl života, já klíče, mobil nebo brýle. Pro co jdu do ledničky? Ptám se, když ji otevírám. Přemítám hrůzou v autě, co ta žehlička. Znáte to?

27.9.2023 v 13:05 | Karma: 14,31 | Přečteno: 368x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Adrenalin - útok nebo útěk!

Adrenalin je základním hormonem stresové situace.Vyznačuje se zúžením periferních cév, urychlením srdeční činnosti, rozšířením zornic a aktivací potních žláz. A tohle všechno já běžně znám a mám.

6.8.2023 v 18:46 | Karma: 10,88 | Přečteno: 290x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Řeklo by se, zuby – nehty…

..žádná politika, žádný americký triller, žádná česká komedie ani italská detektivka, horor už vůbec ne, jen obyčejný příběh, tak jak jsem to nechtěla.

19.7.2023 v 19:13 | Karma: 16,93 | Přečteno: 440x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

SPOLU paroduje heslo ANO a spojuje ho s Ruskem, premiér Fiala to hájí

2. května 2024  10:56,  aktualizováno  17:53

V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...

Auto vjelo na chodník a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  17:45

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Kalifornská policie vtrhla na univerzitu, pozatýkala propalestinské studenty

2. května 2024  8:11,  aktualizováno  17:41

Na Kalifornské univerzitě v Los Angeles (UCLA) se v noci na středu střetli proizraelští a...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  17:35

Přímý přenos Poslanci začali projednávat úpravu zákoníku práce. Stínový ministr práce a sociálních věcí Aleš...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 97
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1209x
Úsměvy, ale  i smutné chvilky k zamyšlení, příběhy, které nás naplňují a učí žít. Jsem ráda obklopena lidmi, kteří mi život zpestřují, jsem jim za to vděčna. Od mládí jsem si psala deník, skoro deset let. Možná i proto jsem už tehdy brala život až moc vážně. Zůstalo mi to dodnes, všechno až moc detailně řeším,  i když to stejně neovlivním. Každopádně to má i svá pozitiva, snažím se celý život absolutně vychutnat a naplno prožít každou minutu, jako kdybych stále vnímala nenávratnost času. Všem kteří se se svými příběhy v mých knihách objevují upřímně děkuji. Něco úžasného – lidské osudy jsou velmi často sobě tak podobné, nevyzpytatelné a velmi barvité, já  jim jen   trošku  pomáhám, když o nich píši  – kořením je. Příběhy  chaotické, vtipné, někdy strhující. To zbožňuji. Záznamy  života „MEA CULPA“, příběhy které mi dávají šanci psát.“A o tom to vše je!“

V roce 2010 jsem vydala knížku "Povidání pro kamarádky". V roce 2015 nakladatelství Jota vydalo moji druhou kníhu "Nejsem namalovaná".

Seznam rubrik