Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Vychytávka - povánoční!

Sice s křížkem "po funuse", ale dřív jsem to sepsat prostě nestihla. Jenže vychytávka je tak dobrá, co kdyby se ještě někdo chystal stromeček odstrojit.... /šibalský smajlík

Pravidelně každý rok se těším na zdobení stromečku. Pravidelně každý rok ho také zdobím,  dřív a dřív. Říkám, si, že si tu vánoční atmosféru musími užít co nejdéle. Pravidelně každý rok kupujeme živý stromek. Pár let jsme měli záchvěvy - kupovat stromečky v květináčích. Bylo nám líto, ho po vánocích vyhodit a tak jsme se každý rok snažili stromek udržet při životě a na jaře ho odvézt na chalupu. Z deseti tuhle cestu vydržel jeden. Pravda ten už se tam pyšní dvoumetrový, zbytek z nich ale uschnul. Dávali jsme si za vinu špatné zacházení, ale pak jsme zjistili, že stromky jsou již do květináčů dávány s dost poškozenými, prořezanými kořeny...a tak trpí stejně, jako ty komplet uříznuté...

A tak, letos opět stromek, stromek veliký. Paradox je, že letos to byl první Štědrý den, bez syna, který se už od nás trhnul, odstěhovat a začal žít se svojí přítelkyní. A tak, nevím, co jsem si tím velkým stromkem kompenzovala , ale letos jsme koupili stromek něco přes dva metry. Poprvé v životě jsem si musela na to, abych nasadila hvězdu, brát židli. Byl nádherný. Vešly se pod něj všechny dárky a nakonec i celá naše rodina při focení.

Nesmím ale opomenout, že k té krásné atmosféře kupování, zdobení a rozsvěcování vánočního stromečku bezesporu patří i povánoční likvidace. Ta už má u nás také tradici. Můj muž pravidelně první týden v lednu odjíždí i se synem na pánskou jízdu - na lyže. A tak vždy vyvstanou varianty, buď se ten týden dívat již na prošedivělý, smutný stromek. Větvě již povadlé a padající ozdoby. Nebo ho již odstrojit, obrat , nesbírat tedy padající ozdoby a opět počkat, než muži dorazí. Odmítám dvoumetrový strom táhnout přes celý byt, chodbu, výtah....., odmítám hledat ve sklepě  pilku a pokoušet se ho rozřezat. Tři králové jsou většinou právě v tomto týdnu a vyhazovat stromek z okna, což činí také velká spousta majitelů velkých stromečků - nemám odvahu.

A tak sedím v obývacím pokoji, uvařím si kávu, pustím  si Seala a dívám se na můj ohromný, už odstrojený stromek - mrtvý stromek, který svými dvěma mety zabírá čtvrt místnosti.

"No, ne!" nebudu čekat s touhle troskou celý týden, než přijedou.

"Vím, vím....ty kecy...proč jsem nepočkala!!"

Ale.....jak tak upíjím tu kávu a prohlížím si stromek, mám nápad!

Tak, jak balím každoročně naše kufry do potravinářské folie, aby alespoň trošku tlumila nárazy při transportu zavazadel do letadla a zpět. Tak, jak do potravinářské folie balím vše, co potřebuji, aby se nevylilo, drželo pohromadě a celkem fest....

Tak proč bych do potravinářské folie nemohla zabalit i stromek???? Ano, vyštrachala jsem asi čtyři folie, které mám schované a s velkým elánem a chutí, že jsem vymyslela něco báječného.Začala balit.

Nesmím zapomenout upozornit, že stromek fakt zabíral čtvrt místnosti pokoje a vysoký byl dva metry. A tak nastaly velmi, ale velmi komické situace, kdy mi větve z fóliie vystřelovaly, dostávala jsem pichlavé facky, pěsťovky do břicha, motala jsem se a lezla kolem stromečku s folii a snažila se stromek - fest upnout, větvě přidržet a fólii utáhnout až ke kmenu. Totálně poškrábaná, posypaná velkou vrstvou jehličí... hlavu rozhrabanou, jako by mě učesal šimpanz.... ALE dílo se zadařilo.

Přála bych Vám - vidět komplet zabalený celý, ano celý stromek do potravinářské folie . Vypadal jako když je připraven k odbavení na letišti. Jsem na sebe pyšná. Tak krásně jsem to vymyslela. Stejně pyšně jsem odnesla toto dílo na chodbu, zavolala výtah a snažila se ty dva metry narvat do výtahu. Stále spokojená se svoji prací. Jenže...z pátého patra do nuly....začalo ve výtahu divně praskat...Ticho a napětí, vypětí střídala moje netrpělivost "Tak ať už jsem sakra venku před domem!"

První vystřelila větev v úrovni mé hlavy....to bylo druhé patro. Pak to šlo vše naráz....můj ohromný, košatý, dvoumetrový stromek se z folie začal probouzet. Když se výtah zastavil v nule. Už jsem byla tak zavalena stromkem ve výtahu, že jsem se nedostala ani ke dveřím, abych si je otevřela. Ano, zůstala jsem uvězněna - svým vlastním vánočním stromečkem. Čekala jsem a čekala, poslouchala jak postupně rupou další části potravinářské folie a stromek stále roste do větších rozměrů malého výtahu.

Vysvobodil mě soused, nejdříve dostal neskutečný záchvat smíchu, že se nemohl ani hýbat, pak mi pomohl.

Večer mi volá kamarádka, která šla z práce okolo našeho kontejneru....."Ten stromek, připravený k odletu je Tvůj, viď? Ještě ti na něm chyběla cedulka s destinací! Haha!"

No , asi tak.....neodsuzuji svůj nápad, jen se musí ještě "vychytat"! Co ty na to Láďo Hruško???

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Alice Kopřivová | úterý 24.1.2017 12:50 | karma článku: 21,49 | přečteno: 802x
  • Další články autora

Alice Kopřivová

Až i vás posere pták!

Když tě potká ptačí nehoda, ...no prostě tě posere pták, říká se, že to přináší štěstí, tak něco podobného potkalo dnes i mě. Navíc, pták si nevybírá a já dnes taky úplně ne!

26.1.2024 v 21:37 | Karma: 18,77 | Přečteno: 517x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Co nám vadí při létání?

....a tak toho je celkem hodně, ne? Včera jsem v rádiu poslouchala zajímavou topku deseti věcí, které nás obtěžují v letadle, zbystřila jsem a občas se fakt bavila....

20.10.2023 v 14:46 | Karma: 20,19 | Přečteno: 547x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Marně hledám - cokoliv!

Někdo hledá smysl života, já klíče, mobil nebo brýle. Pro co jdu do ledničky? Ptám se, když ji otevírám. Přemítám hrůzou v autě, co ta žehlička. Znáte to?

27.9.2023 v 13:05 | Karma: 14,31 | Přečteno: 368x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Adrenalin - útok nebo útěk!

Adrenalin je základním hormonem stresové situace.Vyznačuje se zúžením periferních cév, urychlením srdeční činnosti, rozšířením zornic a aktivací potních žláz. A tohle všechno já běžně znám a mám.

6.8.2023 v 18:46 | Karma: 10,88 | Přečteno: 290x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Řeklo by se, zuby – nehty…

..žádná politika, žádný americký triller, žádná česká komedie ani italská detektivka, horor už vůbec ne, jen obyčejný příběh, tak jak jsem to nechtěla.

19.7.2023 v 19:13 | Karma: 16,93 | Přečteno: 440x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Evropa potřebuje migrační pakt, míní Jourová. Je špatný, reagovala Pošarová

5. května 2024  14:47

Místopředsedkyně Evropské komise Věra Jourová uvedla, že Evropa nezvládá migraci a proto potřebuje...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

Nemít nohu nevadí. Hendikepovaní soutěží s „normály“, občas je i drtí

5. května 2024  14:05

Ty příběhy přináší téměř každý podobný závod a dá se očekávat, že je bude mít i právě skončený...

Americké chytré bomby na Ukrajině hloupnou. Na řešení se pracuje

5. května 2024  13:53

Americké vojenské letectvo podniká kroky proti ruskému rušení signálu GPS, které vážně ovlivnilo...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 97
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1209x
Úsměvy, ale  i smutné chvilky k zamyšlení, příběhy, které nás naplňují a učí žít. Jsem ráda obklopena lidmi, kteří mi život zpestřují, jsem jim za to vděčna. Od mládí jsem si psala deník, skoro deset let. Možná i proto jsem už tehdy brala život až moc vážně. Zůstalo mi to dodnes, všechno až moc detailně řeším,  i když to stejně neovlivním. Každopádně to má i svá pozitiva, snažím se celý život absolutně vychutnat a naplno prožít každou minutu, jako kdybych stále vnímala nenávratnost času. Všem kteří se se svými příběhy v mých knihách objevují upřímně děkuji. Něco úžasného – lidské osudy jsou velmi často sobě tak podobné, nevyzpytatelné a velmi barvité, já  jim jen   trošku  pomáhám, když o nich píši  – kořením je. Příběhy  chaotické, vtipné, někdy strhující. To zbožňuji. Záznamy  života „MEA CULPA“, příběhy které mi dávají šanci psát.“A o tom to vše je!“

V roce 2010 jsem vydala knížku "Povidání pro kamarádky". V roce 2015 nakladatelství Jota vydalo moji druhou kníhu "Nejsem namalovaná".

Seznam rubrik