Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Veselé příhody z natáčení…aneb dobře upečené koledy.

Taky máte pocit, že se vždycky  před vánocemi svět zbláznil? Neválčete s Ježíškem, nemračte se na stromeček ……! Je tu fajn!

I já, ač si vždy říkám, že se do toho kolotoče prostě nezapojím a dárky nakupuji už v průběhu roku, tam každoročně spadnu. Už jen díky tomu, že je všude příšerně lidí, i když nás vánoční koledy, které ze všech stran slyšíme nabádají ke klidu a míru. Stojím naštvaná frontu u pokladny, frontu na myčce, v koloně na dálnici a hodinu nervózně mačkám číslo z automatu na poště, protože jsem si prostě nestihla převzít balíček doma.

I letos si slibuji, že  do té díry vánočního stresu nespadnu. Snažím se!

Doma upozorňuji, že brzy ráno odjíždím na poradu do Prahy, součástí toho je i vánoční dárek – koncert Chinaski.

Na to doma také upozorňuji. Jen to asi v tom vánočním šrumu vyšumí. / mrkající smajlík

Porada, koncert, paráda!

Po jedenácté večer se vracíme domů.

Jaksi mimo jiné zapomínám manželovi říct, že na koncertě si nás odchytila jedna nejmenovaná televize a snažila se nás přinutit k interview. Lehce rozparáděná, i s mojí kolegyní,  nejen diskutujeme, ale i zpíváme.

Na to vše ale zapomínám, nesděluji nic a jdu spát.

Druhý den ve večerních zprávách registruji upoutávku na včerejší koncert. Taková poklidná rodinná idylka – večeříme.

„Jé, tak tam jsme včera byli!“ píchám prstem do obrazovky.

Mého muže Chinaski nezajímají, neotáčí se, jí.

Neotáčí se, ani když tiše říkám : „ Jé, tohle je můj šéf!“

Pak už jsem zticha!

Můj muž se pomalu otáčí.

„Cože?“

Začíná se dusit.

Sakra! Tři tisíce mlaďochů a mlaďošek přijde na koncert a oni zrovna nás a v nezkrácené verzi šoupnou do hlavních zpráv!

Ehm…zpívající!

Nedutám, už jen počítám, kdo se tak  může asi dívat právě teď na televizi. Neskutečný, falešný….příšerný.

Je mi zle!

Začíná mi pípat jedna smska za druhou.

Hodně lidí se dívá na hlavní zprávy z kultury. Hodně.

No, manžel se mi neudusil a tak druhý den odjíždíme na hory.

Ještě si stokrát vyslechnu, že jsem šílená a že zase až tak utahaná z vánoc nejsem, když plna energie rozdávám své stény, ano, tak to řekl, stény éteru.

Na hory jedu ráno sama, musím na poradu do Liberce. Plně  naložená, rakev s lyžemi  na autě,  …vyrážím. Domluvený sraz je až v Peci pod Sněžkou, kam mého muže svezou naši známí.

Porada super, jak jinak taky  - pár dnů před vánoci. A tak vánoční atmosféru dovršuji předáním si dárků s libereckou kolegyní. V balíčku slyším – jakoby drnknutí a tóny.

„Omlouvám se, nevydržím to!“ rozbaluji dárek od kolegyně hned. Vím, jsem hrozná, ale už jako malá jsem štrachala a nevydržela čekat na Ježíška.

Vypadne na mě velká bonboniéra ve tvaru vánočního stromku.

„Krásný, moc krásný,  děkuji!“

Loučíme se a kolegyňka jen dodává.

 „….a stromeček i hraje!“

„Hraje?“

Nehledám  bonbony, ale hrací strojek.

Natahuji! Začíná nový hudební příběh během  několika hodin.

Strojek samozřejmě nejde zastavit. A tak se políbíme, popřejeme a já odcházím přes celé nákupní centrum do garáží k autu……hrající!

Stále hraji, v garážích dokonce s ozvěnou. Utěšuji se tím, že po celém nákupním centru hrají také.

„To se ztratí, v tom kraválu…!“ utěšuji se.

Neztratilo, každý, kdo prošel okolo mě, otočil se!

A tak stojím v garážích, vesele si hraji a hledám svůj vůz.

Stále hraji, stále stojím v garážích a stále hledám svůj vůz.

Příšerně dlouho hraji, sakra! Stále nemůžu najít auto, sakra!

Už je mi zle! Dohrála jsem a na místě, kde jsem zaparkovala stojí jiné auto. Černé velké, ne moje malé červené./moc smutný smajlík

Vracím se zpět, zpět do banky, sedám si a přemýšlím co budu dělat.

Určitě jsem se jen spletla. Zkouším znovu garáže, jiné patro, jiný blok…auto nikde.

Začínám tak trošku natahovat na slzičky a ptám se pána z ochranky, co mám dělat. V tašce mi cinkne stromeček.

Ne, to není stromeček, to je mobil! Volá mi manžel a ptá se, zda už vyrážím.

CVAK! Docvaklo mi!

„Jéééé!“ skoro objímám pána z ochranky a pán si asi myslí, že jsem se zbláznila.

„Já nemám hledat svůj vůz, mám hledat manželovo vůz s rakví.“ Snažím se mu vysvětlit. On mi ale nerozumí.

 Ten, co  mi přece ráno dal, s tím, že jsme si je jen vyměnili. Ano, stojím vedle velkého černého auta s rakví,  dvakrát jsem o něj i opřela tašku, když jsem hledala „ten svůj“ vůz.

Odjíždím konečně na hory. V tašce mi teď už doopravdy cinkne hrací stromeček.

Co víc se může stát veselejšího, než příjemné prožívání vánočního času.

Je pondělí, otevírám večer dveře od našeho bytu a slyším spílat, ne zpívat , ale spílat svého muže. Volá o pomoc. Nezouvám se a jdu za hlasem. Stojí v kuchyni a drží dveře naší obrovské lednice. Netroufám se ptát jak dlouho.

Dveře jsou kabely napojeny na lednici a plné chladícího pití, vajíček a spousty jiných potravin. Takže je mi jasné, že takto musí stát od chvíle, kdy se mu je podařilo vysadit…..nevím jak dlouho…

Neválčete s vánocemi, nemračte se na svět……! Je fajn!

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Alice Kopřivová | středa 19.12.2018 18:21 | karma článku: 13,95 | přečteno: 460x
  • Další články autora

Alice Kopřivová

Až i vás posere pták!

Když tě potká ptačí nehoda, ...no prostě tě posere pták, říká se, že to přináší štěstí, tak něco podobného potkalo dnes i mě. Navíc, pták si nevybírá a já dnes taky úplně ne!

26.1.2024 v 21:37 | Karma: 18,77 | Přečteno: 521x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Co nám vadí při létání?

....a tak toho je celkem hodně, ne? Včera jsem v rádiu poslouchala zajímavou topku deseti věcí, které nás obtěžují v letadle, zbystřila jsem a občas se fakt bavila....

20.10.2023 v 14:46 | Karma: 20,19 | Přečteno: 547x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Marně hledám - cokoliv!

Někdo hledá smysl života, já klíče, mobil nebo brýle. Pro co jdu do ledničky? Ptám se, když ji otevírám. Přemítám hrůzou v autě, co ta žehlička. Znáte to?

27.9.2023 v 13:05 | Karma: 14,31 | Přečteno: 368x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Adrenalin - útok nebo útěk!

Adrenalin je základním hormonem stresové situace.Vyznačuje se zúžením periferních cév, urychlením srdeční činnosti, rozšířením zornic a aktivací potních žláz. A tohle všechno já běžně znám a mám.

6.8.2023 v 18:46 | Karma: 10,88 | Přečteno: 290x | Diskuse| Ona

Alice Kopřivová

Řeklo by se, zuby – nehty…

..žádná politika, žádný americký triller, žádná česká komedie ani italská detektivka, horor už vůbec ne, jen obyčejný příběh, tak jak jsem to nechtěla.

19.7.2023 v 19:13 | Karma: 16,93 | Přečteno: 440x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Hamás souhlasil s návrhem na příměří. Může jít o lest, píší v Izraeli

6. května 2024  18:56,  aktualizováno  19:56

Palestinské hnutí Hamás v pondělí přijalo návrh dohody o příměří s Izraelem předložený Egyptem a...

Odboráře popudila ODS. Odešli z jednání s vládou a plánují velký protest

6. května 2024  17:48,  aktualizováno  19:55

Vztahy mezi vládou a odbory jsou na bodu mrazu. Zástupci odborové centrály ČMKOS v pondělí...

Přes Česko jdou bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  19:50

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padají i kroupy. Hasiči hlásí desítky...

Putin je vrah, vítal protest motorkáře u hrobů sovětských vojáků v Praze

6. května 2024,  aktualizováno  18:41

Motorkáři z Night Wolves MC Europe, odnože ruského motorkářského klubu Noční vlci, přijeli v...

Vyřešte nespavost svých dětí
Vyřešte nespavost svých dětí

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 97
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1209x
Úsměvy, ale  i smutné chvilky k zamyšlení, příběhy, které nás naplňují a učí žít. Jsem ráda obklopena lidmi, kteří mi život zpestřují, jsem jim za to vděčna. Od mládí jsem si psala deník, skoro deset let. Možná i proto jsem už tehdy brala život až moc vážně. Zůstalo mi to dodnes, všechno až moc detailně řeším,  i když to stejně neovlivním. Každopádně to má i svá pozitiva, snažím se celý život absolutně vychutnat a naplno prožít každou minutu, jako kdybych stále vnímala nenávratnost času. Všem kteří se se svými příběhy v mých knihách objevují upřímně děkuji. Něco úžasného – lidské osudy jsou velmi často sobě tak podobné, nevyzpytatelné a velmi barvité, já  jim jen   trošku  pomáhám, když o nich píši  – kořením je. Příběhy  chaotické, vtipné, někdy strhující. To zbožňuji. Záznamy  života „MEA CULPA“, příběhy které mi dávají šanci psát.“A o tom to vše je!“

V roce 2010 jsem vydala knížku "Povidání pro kamarádky". V roce 2015 nakladatelství Jota vydalo moji druhou kníhu "Nejsem namalovaná".

Seznam rubrik